„Heameel on tähistada tänast rahvusvahelist toidupäeva Eesti tootjate osalemisega ühel maailma olulisemal toidumessil. Eesti põllumajandus- ja toidutootmise sektori arengu jaoks on eksport võtmetähtsusega. Eestis on piisavalt põllumajandusmaad, et toota toitu nii eestimaalaste toidulauale kui arendada ka eksporti. Maailma rahvastiku kasvuga suureneb ka nõudlus toidu järele – peame suutma selle oma majanduse ja ettevõtete kasuks tööle panna,“ rõhutas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse esimees Roomet Sõrmus.

Messil osaleva E-Piima ekspordi müügijuht Rainer Tamm peab seda messi väga oluliseks toodete tutvustamisel. „E-Piim läheb Pariisi juba seitsmendat korda. Oleme senistel messidel saanud väga kasulikke kontakte, soovime ka tänavuselt messilt leida uusi kliente ja kohtuda seniste koostööpartneritega. Suuresti tänu SIAL messile on meil kaubanduspartnereid Kreekas, Itaalias, Rootsis, Soomes ja mujalgi,“ ütles Tamm. Pariisis tutvustatakse juuste, võid ja piimapulbreid ning ettevõtte uut visuaalset identiteeti.

Lisaks E-Piimale tutvustab oma tooteid Pariisis Lightfood (hapupiimajoogid Ayran ja Ayran Mint), Salvest (lastetoidud) ja Saku Õlletehas. Esimest korda tutvustab Pariisis mahetooteid RemedyWay.

Eesti ettevõtete stendid 16. kuni 20. oktoobrini toimuval messil asuvad 3 erinevas hallis: E-Piim Tootmise ja Lightfoodi stendi leiab piimahallist nr 7, Saku Õlletehase stend asub jookide hallis nr 5C, Salvest ja Remedy Way esitlevad oma tooteid ökotoodete hallis Organic. Eesti toidutööstused on põllumajandus-kaubanduskoja kaasabil Pariisi messil käinud 2002. aastast alates. Messil osalemist rahastatakse osaliselt turuarendustoetuse abil. SIAL messil on oma liikmetega väljas ka Eesti Kalaliit, kelle stendi leiab hallist nr 6, erinevatest messihallidest leiab veel teisigi Eesti toidutootjaid.

SIAL kuulub Euroopa ja kogu maailma tähtsaimate toidumesside hulka, seda messi korraldatakse üle aasta. Tänavu osaleb Pariisi messil üle 7000 eksponendi 104 riigist kogu maailmas. Pariisi kogunevad toiduainetööstuste ja kaubanduse esindajad üle maailma, mistõttu ei piirdu Eesti tootjate huvi pelgalt Prantsusmaa turuga. Tänavusel messil pööratakse erilist tähelepanu toidusektori innovatsioonile. Messi slogan „Look deeper!“ rõhutab toidutööstuste suuri väljakutseid veelgi põhjalikumalt uurida tarbijate vajadusi, sest maailma rahvastik kasvab ja toitu vajavaid suid on järjest rohkem.