Ei, diislikütuse aktsiisitõusu jättis ära praegune valitsus. See on õige samm. Kütuseaktsiisil on palju suurem mõju majandusele tervikuna.

Siin ma küll kiidan praegust koalitsiooni, et ta muutis ära Taavi Rõivase juhitud koalitsiooni otsuse diislikütuse aktsiisimäära tõsta. See on suur kulu eelarvele, koalitsioon sai aru, et diislikütuse aktsiisitõus majandusele kasulik ei ole.

Võib öelda, et kui siiamaani kütuse lõpphinnad tanklates võrreldes Lätiga olid võrdlemisi sarnased, siis võib-olla just piirikaubandusega seoses on sealpool saadud aru, et iga sent hinnaalandust toob piirikaubandusega seoses tanklasse kliendiks ka neid, kes alkoholi lähevad ostma. Lisaks hakati tegema eraldi lepinguid meie autovedajatega, kus kaardiga või vastavalt lepinguga saab suure allahindluse. See tegi hinnavahe eriti suureks.

Kõrge kütuseaktsiisi mure on tegelikult põhiliselt eelmiste koalitsioonide töö vili. Sellel aastal tõuseb kütuseaktsiis Lätis, mille tulemusena just diislikütuse hinnavahe väheneb.

Mida arvab rahandusminister Toomas Tõniste piirikaubandusest, Läti aktsiisipoliitikast ja meie valitsuse tegevusest sellest loe pikemalt homsest Maalehest.