Kuuendat aastat peetud ohutuspäev algas täna esmakordselt päästetehnika rongkäiguga Pargi tänavalt, mille ääres kunagi kõrgus puidust veevoolikute kuivatamise torn. Kõige ees sammus Tallinna tuletõrjeühingu puhkpilliorkester.

Marsihelidele järgnes esimesena 1946. aastal Venemaal ehitatud tuletõrjeauto. Selle peal istusid lõbusad noored koos päästekoer Nubluga. Rivis kõige võimsam tehnika oli Pärnu päästekomando redelauto, mille pidulik sisseõnnistamine toimus 2009. aasta 3. märtsil. 1901. aastal Pärnu vabatahtliku tuletõrjeseltsi ridadesse astunud hilisema Pärnu komandopealiku Karl Lorenz´i auks ristitud Karl maksis tookord 8 miljonit

krooni. Baasmudel toodeti Man konveierliinil ja pealisehitis Metz´i autotehases Saksamaal. Redel sirutub 32 meetri kõrgusele 1 minutiga.

Täpselt keskpäeval avas Lääne päästekeskuse juht Ivar Kaldasaun Tallinna värava ja Ringi tänava vahelisel alleel ohutuspäeva tehnika demonstratsioonesinemisteks koos ohutusalaste teadmiste testimise

võimalustega. Eesmärgiks oli kõigile huvilistele anda ohutusalaseid teadmisi nii teooria põhiselt kui näitlikult. Mitmesuguste vajalike õpetuste jagamisel olid abis Nublu, Lõvi Leo ja Elektrijänes. Ohutusalaseid teadmisi proovile pannes avanes hea võimalus auhinnamänguga võita tasuta korstnapühkija külaskäik oma koju.

Päeva kestel võis iga soovija proovida kätt kustutiga, mis hetkega lämmatas leegid. Aide autokooli simulaatoril kogeti tundeelamust autos, mille rattad on pööratud taeva poole. Vastavalt saadud juhistele võis harjutada ka katusel seisvast autost välja pugemist. Katsepingil tajuti sedagi kui oluline on järsul kokkupõrkel turvavöö kinnitus. Demonstreeriti, millise tugevusega löögiga on tegemist turvapadja avanemisel. Selleks asetati rooli sisse peidetud turvapadi kahe

autorehvi vahele. Kaugjuhtimisel antud löögist lennutas avanenud padi rehvi vähemalt 10 meetri kõrgusele õhku. Seepärast tasub sõidu ajal istuda seljaga vastu seljatuge ja mitte ninaga vastu esipaneeli.

Tutvumine pommirobotiga pakkus erilist põnevust kuna tehnikal olid lisaks „jalgadele“ ja „kätele“ ka „silmad“ ja „kõrvad“, mille abil suutis ta väga täpselt

tegutseda. Isegi võimaliku lõhkekeha kahjutuks muuta.

Vast kõige rohkem rahvast kogunes Tallinna värava juurde selleks ajaks kui läbi tunnelväravate vuhises pättide juhitud sõiduk, millel oli vahetult kannul eriväljaõppega märulipolitsei rühm.

Mitte vähem huvipakkuv oli ka veest päästmine, mida korraldasid ühiselt

G4S rannavalvurid. Tuuker tõi vallikraavist välja Port Arturi kaubanduskeskusele kuuluva kaubakäru.

Näitlike demonstratsioonide kõrval oli väga õpetlik kuulata ka näiteks vetelpääste instruktorit. ILSE rahvusvahelise koolituse läbinud Eimar Täht rääkis, milline jook on organismile kõige tervislikum ja milliste vedelike ohutuses tuleb tõsiselt kahelda. Samas võis

ammutada teadmisi sellestki, milleks kõlbab välispidisel kasutamisel suurepäraselt Coca Cola jook.

Kindlasti tasus sisse astuda tuletõrje minimuuseumisse, kus nägi vanu propagandastende, põlenud mõmmikut, lauatelefoni, televiisorit ja muid tuletõrje teemalisi näidiseid ning suurt hoone maketti simulaatorina.