Neljapäeva hommik Raplamaal Leibre külas. Kell näitab 8.03, kui Kuusakoski Scaniat juhtiv Olaf Hunt haarab telefoni järele. Karu talu peremehe Jaan linttraktor DT-75 ootab mõnesaja meetri kaugusel äraviimist, kuid pole kindel, kas kitsuke põllutee on sõidetav, ja kui on, siis kas järelkäruga konteinerautot saab talu hoovis ka ümber pöörata.

Konteinerauto tühikaal koos järelkäruga on 26, täiskaal kuni 44 tonni. Mõningaste juhtnööride järel pöörab Hunt autol otsa ümber ja proovib põhjapoolse juurdepääsutee asemel lõunapoolset.

 Sedapuhku saadab metallimeest edu.

“Mina tõin ta Tallinnast, vahetasin Moskvitš Super Luxi vastu,” selgitab Jaan DT-75 saamislugu. See oli 29 aasta eest.

“Selle linttraktoriga ma randaalisin ja kultiveerisin. Paar korda lükkasin teed ka puhtaks. Kündmist ei olnud. Mul oli 100 hektarit põllumaad. Praegu ma olen praktiliselt kõik välja rentinud. Kasutan ise vaid viit hektarit, kus kasvatan kartulit, porgandit, kaalikat ja peeti. On vanust ja enam ei tegele nii palju põllumajandusega,” räägib Jaan, kellel peagi täitub 74. eluaasta.

Miks ei soovi ta masinat mõnele teisele talunikule müüa?