1. Tee iga päev midagi, mis sulle meeldib


Miski ei ületa väsimust ega suurenda töörahulolu nagu iga päev millegi tegemine, mida sulle päriselt meeldib teha. Avasta oma töö juures väikseid asju, mis sind õnnelikuks teevad. Veendu, et need tegevused või ülesanded oleksid sinu päevakavas iga päev. Kas sul on raske leida midagi, mida sulle meeldib tööl teha? Veendu, et võitleksid väsimustundega ka mõnda töövälist tegevust tehes, et töö- ja eraelu tasakaalustada. Kuid kindlasti on sinu töö juures midagi sellist, mida saad ka tööl olles teha.

2. Veeda aega positiivsete töökaaslastega


Miski ei väsita kiiremini kui aja veetmine inimestega, kes uputavad negatiivsuse merre. Igal töökohal ja ka kollektiivis on palju tegureid, mis võivad sind väsitada. Miks veeta aega inimeste või tiimidega, mille puhul tead, et tunned end ainult kõige hullemini – nii enda kui ka oma töö suhtes. Suhtle vaid nende töökaaslastega, kes jagavad sinuga positiivseid emotsioone ja kogemusi. Näiteks võite planeerida ühiseid lõunaid või väljasõite, et tõsta üldist meeleolu meeskonnas. Või seada oma töökaaslased silmitsi sooviga luua positiivsem töökeskkond, et kõikide töötajate rahulolu seeläbi suurendada.

3. Söö kerget ja toitvat lõunasööki


Ka toitev lõunasöök on üks olulisi töörahulolu tegureid. Üleliigne ja raskesti seeditav toit muudab sind väsinuks ja loiuks, kuigi vajaksid pärastlõunaseks produktiivsuseks energiasööstu. Väsinud olemisega võitlemiseks võta kaasa tervislikke suupisteid või snäkke, mida näksida, et säilitada energiat kogu päevaks ja hoida kõht täidetuna.

4. Tee iga päev midagi, milles oled hea


Mis muu saaks sind end paremini tundma panna, kui mõne tähtsa ülesande täitmine või soovitud tulemuse loomine. Võitle väsinud tunnetega, tehes iga päev midagi, millega sa tööalaselt silma paistad. Edu sünnitab järgmist edu ja töötajad, kes on enesekindlad ja sunnivad end saavutama ning silma paistma, saavutavad ka suurema töörahulolu ja tunnustuse. Tee seda, mida teed, hästi ning tee seda pidevalt – koge tegemise rõõmu, korrates seda iga päev.

5. Loo oma kolleegidega toetav suhe


Ainult sina ise vastutad oma suhete eest kogu kollektiiviga. Töösuhete kvaliteet aitab ka oma isiklikke eesmärke saavutada. Samas on ka sinu kolleegidel väärtuslikku teavet või kogemusi, mida vajad edu saavutamiseks. Ka sinu kolleegid ei saa oma tööd teha ega eesmärke saavutada ilma sinu abita. Kui tunned end väsinuna, siis istu oma kolleegidega suhtlemiseks ja tagasiside saamiseks maha. Kas otsid suuremat töörahulolu? Pea oma kolleegidega läbirääkimisi teie tiimi või ettevõtte tulemustest ja eesmärkidest. Vajad töö tegemiseks vajalikke ressursse? Küsi neid oma kolleegidelt.

6. Juhi muutusi


Kui oled teadlik millestki, mis sind tööl kurnab ja töörahulolu vähendab, siis võta midagi ette. Tee teiste kolleegidega koostööd, et ebameeldiv olukord kõrvaldada või töökeskkonda muuta. Ilmselt leiad endale kaasmõtlejaid ning seeläbi on võimalik luua näiteks meeskonnatöö gruppe, et planeerida lõbusaid ja motiveerivaid meeskonnaüritusi või väljasõite. Võitle tööväsimusega, algatades töökohal toimuvaid sündmusi ja protsesse, mis suurendavad töötajate rahulolu.

7. Loo ise töörahulolu


Mingil tasandil vastutame me kõik enda töörahulolu eest. Sellest olulisem on järjepidev püüdlus ennetada väsimustunnet ja luua kõigepealt iseenda jaoks töörahulolu. Seda on lihtne tööl olles rakendada. Näiteks kui tunned end väsinuna, saad teha kiire pausi. Kui sul on igav, saad valida ülesanded, mida sulle päriselt meeldib teha. Kui tunned vajadust töökeskkonda muuta, otsi lõunapausil seltsiks mõni lõbus töökaaslane. Kui tunned, et ei saa millegagi hakkama, koosta nimekiri kõigest, mida oled sel nädalal saavutanud. Võid üllatuda, kui palju oled tegelikult ette võtnud ja ära teinud. Võitle väsimustundega positiivsete ülesannete, emotsioonide ja käitumisega.

8. Väldi ajaraiskamist


Väsimust võib tekitada ka vaikne hääl sinu peas, mis ei ole õnnelik, sest sa ei tee lubatud tööd ettenähtud tähtajaks valmis. Veel muserdavam on selle hääle vabanduste ja süüdistustega summutamine. Olenemata ajaraiskamise põhjustest, on see üks halvimaid tööharjumusi, mis tööga rahulolu negatiivselt mõjutab. Mõnikord kulutame tohutult aega vabandustele, süüdistustele ja igasugustele tulevikulubadustele, selle asemel et ülesannet täita. Püüa oma töösse rohkem panustada ja ennast teostada, mitte venitada ja otsida vabandusi, miks sa tööga hetkel tegeleda ei saa.

9. Tee sageli pause


Siruta jalgu, tee venitusharjutusi, jaluta kontoris ringi, nii väldid pinget, mis tekib, kui istud või seisad terve päeva ühe koha peal. Hinga sügavalt sisse ja kasuta regulaarseid pause mõtlemisest ja planeerimisest puhkamiseks. Väikese palli käes pigistamine mõjub üllatavalt lõõgastavalt ja hoiab näpud trükkimiseks väledana. Ka lihtsalt kontoris ringi jalutades tunned end palju paremini. Kas sul on vaja midagi kolleegiga jagada? Suhtlusrakendustes trükkimise või meili saatmise asemel mine kolleegi juurde ja räägi temaga silmast silma.

10. Saavuta iga päev paar pisikest eesmärki


Jaga oma ülesanded väiksemateks tükkideks ja eesmärkideks, mida saaksid ühe päeva jooksul täita. Pane ülesanded prioriteetsuse alusel järjekorda, nii ei koorma sa end ühe päeva jooksul üle, mõeldes, et nii palju on veel teha, aga midagi pole tehtud. Oma igapäevasest prioriteetide nimekirjast vahe-eesmärkide täitmine maandab tööstressi ja loob eeldused suuremaks töörahuloluks. Väärid igal juhul tunnet, et panustad iga päev oma tööellu.

Olenemata sellest, kas sinu amet on töö, karjäär või kutsumus, saad astuda vajalikke samme selle tähenduse taastamiseks. Ürita keerulistest tööolukordadest parimat võtta, säilitades positiivse suhtumise. Ole loov oma töökeskkonna paremaks muutmisel ja analüüsimisel, sest nii on sul võimalik nii stressi maandada, töörahulolu kasvatada kui ka kogeda oma karjääri edu.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid