Paki vormistamine iseteeninduses aitab vältida ka järjekordade tekkimist pakiautomaadi juures kohapeal. Smartposti valgetest pakiautomaatidest paki saatmiseks ongi ainus võimalus pakk vormistada iseteeninduses.

Samuti soovitame klientidel jälgida saadetavate või tellitavate toodete temperatuuritundlikkust. Smartposti pakiautomaatides püsib toatemperatuur, sest need asuvad sisetingimustes. Temperatuuritundlike kaupade puhul, nagu toidukaubad, joogid, kosmeetika, ravimid, ka elektroonika, tasub seda silmas pidada,” selgitab ta.

Ta rõhutab, et kindlasti ei tohi saata kiiresti riknevaid toiduaineid, näiteks tavapäraselt külmkapis ja sügavkülmas säilitatavaid toiduaineid. Toiduained peavad saatmisel olema samuti korralikult pakendatud, et vältida lekkimist või toiduaine pakendi (nt klaas) purunemist.

“Ka tasub toidukaupade saatmisel arvestada sellega, et välistingimustes asuvas pakiautomaadis võivad tooted sinna pikemaks ajaks jäädes kahjustuda, kui tegemist miinuskraadide või eriti soojade temperatuuridega. Smartposti pakiautomaatide puhul, mis kõik asuvad sisetingimustes, selliseid muresid ei esine.”

Nõuded saadetavale pakendile

Väline pakend kannatab diagonaalis kukkumist 100 cm kõrguselt.

Saadetav pakk on pakendatud nii, et ilma pakendit rikkumata ei ole võimalik paki sisule juurde pääseda.

Pakend ei ole kauba jaoks liiga suur.

Pakend kannatab 4–5 sarnase pakendi raskust enda peal.

Pakendilt on eemaldatud vanad triipkoodid, mis võivad takistada automaatset pakisorteerimist ja tuua kaasa viivituse paki sihtkohta jõudmisel.

Minimaalsed mõõtmed: 1 cm * 15 cm * 15 cm (kõrgus x laius x sügavus).

Maksimaalsed mõõtmed: 60 cm * 36 cm * 60 cm.

Maksimaalne kaal: 35 kg.

Kui pakk on maksimaalses lubatud laiuses ja kõrguses, soovitame valida suurema kapi, et paki saajal oleks mugavam saadetis kapist kätte saada.

Tarneajad ja teekonna jälgimine

Eestis saadab Samartpost paki sihtkohta üldjuhul ühe päeva jooksul. E-poest kaupade tellimisel võivad tarneajad varieeruda pisut rohkem sõltuvalt e-poest. Tavaliselt on tarneajad kirjas ka e-poe tarnetingimustes.

Paki teekonna jälgimiseks saadab vastava lingi sageli juba e-pood oma meiliga saadetavas kinnituskirjas. Kui seda seal mingil põhjusel ei ole, siis saab paki teekonda jälgida Itella kodulehel, sisestades vastavale väljale saadetise numbri.

Milline pakend valida?

Ise pakke saates tuleks kindlasti esmalt tutvuda Itella kodulehel pakkimise nõuetega, sest nii saab tagada, et paki sisu jõuab terve ja ilusana saajani.

Pakendi valimisel tuleb lähtuda sisu suurusest ning pakendi materjal peab tagama sisu terve ja rikkumatu säilimise transpordil – liialt suured, kuid vähese sisuga kastid võivad lömastuda, ületäidetud aga lahti rebeneda.

Pakkematerjal peab olema piisavalt vastupidav selleks, et saadetise sisu ei saaks rikutud, nt lihtkirjaümbrik või kilekott ei ole sobilik pakend. Valesti valitud pakend võib vigastada või määrida pakitöötlejaid ja teisi saadetavaid pakke.

Sisemisel pakendamisel peab pakend olema sobilik, et saadetise sisu ei liiguks pakendi sees. Vajadusel kasutada sisemisel pakendamisel kauba fikseerimiseks vahtkummi, mullikilet, plastpuru, lainepappi, nurkasid, spetsiaalseid õhuga täidetud turvapatjasid või teisi sarnaseid materjale, samuti erinevaid pingutuskilesid ja võrke.

Aga kui kaup ei meeldigi?

E-kauplusest ostes on tarbijal õigus 14 päeva jooksul lepingust taganeda. Taganemisõiguse eesmärk on võimaldada tarbijal tellitud kaupa proovida ja ebasobivuse korral see ilma negatiivseid tagajärgi kartmata tagastada. Seejuures ei ole tähtsust, kas tegemist oli uue või kasutatud kaubaga või kas toode oli ostetud tava- või soodushinnaga.

14-päevane taganemisõiguse tähtaeg hakkab kulgema toote kättesaamisest ehk kullerilt toote vastu võtmisest. Pakiautomaadi kasutamisel hakkab tähtaeg kulgema pakiautomaadi avamisest, mitte kaupleja poolt paki välja saatmisest või SMS-teavituse saamisest.

Kui tarbija on kauba kätte saanud ja soovib selle kauplejale tagastada, siis taganemisõiguse kasutamiseks tuleb esitada kauplejale 14 päeva jooksul kirjalik taganemisavaldus ning seejärel kaup 14 päeva jooksul tagasi saata. Kaupleja peab tagastama tarbijale 14 päeva jooksul kõik lepingu alusel saadud tasud ehk kauba maksumuse, kauba kätte toimetamise postikulud, väljastamis- või komplekteerimistasud ja makse tegemise (näiteks pangalingi) teenustasud.

Kauba tagastamisega seotud kulud võib jätta tarbija kanda, kuid seda üksnes juhul, kui tarbijat on sellest eelnevalt teavitatud. See tähendab, et
e-kaupluse müügitingimuses peab olema kirjas, et lepingust taganemisel jäävad kauba tagastamise, postitamise või muud transpordikulud tarbija kanda. Juhul kui e-kaupluse müügitingimustes sellist teavet kirjas ei ole, on tegemist teavitamiskohustuse rikkumisega ja sellisel juhul jäävad ka kauba tagastamisega seotud kulud kaupleja kanda.

Lepingust taganemisega seoses tuleb pidada silmas, et taganemisõigus ei kehti alati kõikidele toodetele. Tagastada ei saa avatud pakendiga audio- ja videosalvestisi, arvutitarkvara ja -mänge. Samuti ei saa tagastada tooteid, mille pakend on avatud ja mis ei kõlba tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel (näiteks pesu ja kosmeetikatooted). Taganemisõigus ei laiene ka kiiresti riknevatele toodetele (näiteks lühikese säilimistähtajaga toiduained või lilled) või toodetele, mis on valmistatud tarbija esitatud nõuete järgi või kohandatud vastavalt tarbija vajadustele. Juhul kui kaupleja on tarbija jaoks toote eraldi tellinud, siis selliseid tooteid saab soovi korral tagastada küll.

Seega, enne e-kauplusest ostmist soovitame tutvuda e-kaupluse müügitingimustega ja taganemisõiguse kohta avaldatud teabega. Tagastamise kord ja tingimused peaksid olema kirjeldatud põhjalikult, kuid samas arusaadavalt. Kindlasti peaks e-kaupluse veebilehel olema kirjas, kelle kanda jäävad lepingust taganemise ja kauba tagastamisega seotud kulud. Seejuures peaks olema märgitud kauba tagastamisega kaasnevate kulude suurus ning täpsustatud, kuidas ja millisele aadressile tuleb kaup tagastada.

Nõudlike saadetiste pakkimine

Kergesti purunevad esemed peavad olema pakitud viisil, mis vähendab transportimisel nende purunemise ohtu. Paigutage õrnemad esemed paki keskele, kus need ei puutu pakendi külgedega kokku.

Kergesti purunevad kaubad tuleb pakkida omakorda purunemiskindlasse ümbrisesse välistamaks esemete omavahelist kokkupuutumist transportimisel ja nende liikumist pakendi sees. Pakendi tühi ruum tuleb täita täitematerjaliga.

Pakid liiguvad liinil koos teiste kuni 35 kg kaaluvate pakkidega, millest tulenevalt võib pakk jääda teiste raskemate pakkide alla ja lisaks võib pakk saada liini eri osade kõrguste vahest tulenevalt põrutada.

Teravaid esemeid pakkides tuleb silmas pidada teiste saadetiste turvalisust – pakend peab olema piisavalt tugevast materjalist, et terad püsiksid pakendis ega lõikaks pakendit katki. Terale tuleb panna kaitse, näiteks plast- või puukaitse.

Vedeliku või poolvedela ainega täidetud toodete saatmisel tuleb tooted panna hermeetiliselt suletud nõudesse, mis on omakorda pakitud kindlalt suletavasse nõusse või pudelisse. Suure suuga nõud tuleb panna kilekotti ja kinnitada viisil, mis takistab saadetisest vedeliku välja voolamist.

Vedelikku sisaldav nõu tuleb pakkida omakorda purunemiskindlasse pappkarpi ja nõu peab olema pakendisse fikseeritud. Pakendis peab olema ainet, mis pudeli või nõu purunemisel imeb vedeliku endasse.

Pulbrilised ained tuleb pakkida tihedalt kas kotti, karpi või nõusse. Seejärel pakkida see fikseeritult purunemiskindlasse pakendisse, kasutades vajadusel sisemist toestust.

Jaga
Kommentaarid