Millegipärast tekkis kohe tunne, et tegijad tahavad minna kergema vastupanu teed, täita argiõhtused eetripooltunnid millegi pretensioonitu ja labasekoelisega, olla midagi ETV “Ringvaate” ja Kanal 2 “Suvereporteri” vahepealset.

Sellise eelaimduse peale tuligi tahtmine öelda, et suvest hoolimata ei pea arvama, nagu tahaksid televaatajad näha ainult kerglast meelelahutust ega suuda tõsistesse teemakäsitlustesse süveneda.

Teemad päikesest

Kahjuks uus, Pirita rannas filmitud otsesaade seda siiski tegi. Kui saate keskpaigaga võis juba enam-vähem leppida ning informatiivseks pidada — mõtlen eeskätt nahaarsti hoiatavat juttu ning päikeseprillide UV-kiirguse läbilaskevõime kontrollimist –, siis algus ja lõpp olid tõsiseltvõetavusest kaugel.

Saade algas… bikiinitestiga! Oleks siis veel testitud päevitusriiete kvaliteeti ja mugavust, nende võimalikku väljavenimist, muutusi pärast pikemat vees viibimist või muud sarnast, aga küsimus oli püstitatud ainult meelelahutuse vaatevinklist — millised bikiinid kõige rohkem meeldivad?

Üsna ühesuguseid kehakatteid demonstreerivad tütarlapsed, väidetavalt sealtsamast rannast leitud, olid küll kenad ning meenutasid kangesti Kanal 2 ilmatüdrukuid, kes aeg-ajalt samasugustes rõivastes kaamera ees vees sulistavad.

Aga mida hakata peale teadmisega, et ühele rannas lesinud mehele meeldisid punased bikiinid, teisele roosad, aga enamik küsitletutest teatas, et kõik tüdrukud on väga ilusad?

Mida on sedasorti testil tarbijasaatega pistmist? Rääkimata ühele pesufirmale avalikult reklaami tegemisest, mis samuti head muljet ei jätnud.

Saate keskpaik, mis jõudis juba huvigi tekitada, kannatas aga heli kadumise tõttu. “Tema liigne kogunemine on kumulatiivne…” hakkas optikafirma töötaja päikesekiirguse kahjulikku mõju selgitama, kuid siis tekkis eetris sahin ja pragin, mille sisse kogu tema edasine tekst kaotsi läks.

Hüva, televaataja jõudis enne vähemalt teada saada, et turult ostetud päikeseprillid lasevad viiendiku UV-kiirgusest läbi; et suvalisest kaubanduskeskusest ostetud prillid on natuke paremad ning — üllatus-üllatus — et sellessamas optikafirmas müügil olevad päikeseprillid kaitsevad silmi lausa ideaalselt.

Saate lõpp kiskus aga järjekindlalt kiiva, ning kui tundus, et enam kerglasemaks minna ei saa, siis tuli välja, et saab ikka küll. Lõbus reporter määris katsejänes Georgi viie eri päikesekaitsekreemiga sisse ja noormees saadeti liivale peesitama.

Järeldus, mille saatejuht pärast tema kehaosi silmitsedes tegi, tundus aga täiesti meelevaldne: pole vahet, millist kreemi kasutate, seega ostke kõige odavamat.

Katsealune ise püüdis küll natuke erapoolikust säilitada ning oletas, et õlgade ja käte päevitusastme võrdlemine pole ehk täiesti aus, aga saatejuht Raimo Kummer jättis selle märkuse tähelepanuta. Selle asemel hakkasid kolm bikiinidemonstreerijat Georgi päikesekreemidega üle kallama ja sisse mätsima — neid kaadreid oli äärmiselt piinlik vaadata.

Üle vindi

Ja et vint oleks lõplikult üle keeratud, ilmus lõpus ekraanile teine saatejuht Ain Allas, tutvustamaks veel üht testi — kondoomide oma. Asjaolu, et testijateks valitud rannaliste hulgas oli ka üks kollase meedia viimase aja stammtegelasi, keda ühe teise saate järgi Nõia-Intsuks kutsutakse, tundus siis juba täiesti ootuspärasena.

Ega ikka ei või küll latti nii madalale lasta, mis sest et väljas on suur suvi.