Foto on illustreeriv. Foto: Tanel Meos

Kui ma bussi juurde tagasi jõudsin, ootas bussi peale saamist peale minu veel kolm inimest. Järsku selgus aga, et kõik piletid on välja müüdud ja buss sõidab ilma meieta ära. Samas oli aga buss pooltühi.

Küsisime selgitust ja tuli välja, et bussi Tartu-Tallinna liiniosa on välja müüdud inimestele, kes tulevad peale Tartust. Selle peale ütlesime, et meid ei olegi Tartust kaugemale vaja viia. Vastus oli resoluutne – piletit ei ole võimalik müüa.

Pakkusime ka võimalust, et ostame pileti Tallinna, aga lähme Tartus maha – bussifirmale missugune kasum –, aga ka sellest keelduti. Seda meile kohapeal selgeks teha ei suudetud, et buss võib Tartust küll inimesi peale võtta, aga mitte seal maha panna.

Bussijuht lihtsalt ütles, et ei saa ja tema ei tohi ja pole ette nähtud, pani ukse kinni ja sõitis pooltühja bussiga minema. Mina, kes ma tavaliselt ostan internetist pileti, poleks eales arvanud, et Võru-Tallinna buss on nii täis müüdud, et ma Võrust bussi pealt ei saa piletit osta.

Aga nüüd juhtus nii, et buss oli vaid pooltäis ja ikkagi ei saanud ma peale. Olime neljakesi pika ninaga jäetud, võtsime kõne LuxExpressi infoliinile ja saime vastuseks, et firmal pole Võru-Tartu liiniluba. Sellest me tookord aru ei saanud, et kui buss juba Võrust-Tartusse sõidab ja seal inimesi peale võtab, siis kuidas on võimalik, et lubatakse inimesi peale võtta, aga maha panna ei lubata.

Ei jäänudki muud üle, kui oodata Võrus 45 minutit ja Tartus 15 minutit, mis summeerus Tallinna jõudmisel üheks lisatunniks.

Hilisemast kirjavahetusest LuxExpressiga selgus, et ettevõttel on Võru-Tallinna ja Tartu-Tallinna liiniload, mis tähendab, et sisuliselt sõidab üks buss korraga kahte liini. Võru-Tartu liiniluba firmal aga ei ole. Seega ei saa nad regulatsioonist lähtuvalt ühtegi inimest Võrust peale võtta ja Tartus maha panna.

Võru-Tartu liiniloa puudumine taandub omakorda poliitikale ja konkurentsile ja erinevate bussifirmade lobitööle ja veel millelegi neljandale.

Samas on see väga imelik, et seaduslikult on ette nähtud liin Võru-Tallinn ja ma ei saa piletit, sest Tartust on buss täis broneeritud. Bussifirma kaotab sisuliselt raha, mille ma maksaksin, ja mina kaotan aega.

Samuti on veider, et kui bussifirma on kõik liiniload saanud, siis miks kahe liini ühildamise tagajärjel tekkivaid peatusi ei tohi läbida.

Lisaks tekib teoreetiline olukord, kus Tartust pealetulevad reisijad võivad interneti teel bussi niimoodi ära broneerida, et Võrust ei saa/tohi üldse ühtegi inimest peale võtta.

Telefonivestlusest bussifirmaga selgus huvitava asjaoluna veel üks seik: nimelt tuleb buss Luhamaalt, kust võtab peale Moskvast saabunud LuxExpressi reisijad. Seda, et buss niimoodi sisuliselt kolme liini teenindab, kusagil bussi juures aga kirjas ei olnud.

Ühtpidi täidab bussifirma seega seadusi ja ettekirjutisi, teistpidi jälle susserdab kolm erinevat liini üheks bussisõiduks.

Segaduse ja absurdsete olukorra edaspidiseks vältimiseks soovitati mul osta pilet www.tpilet.ee keskkonnast. 


LuxExpressi vastus kliendi pöördumisele

Soovime Teid informeerida, et vastavalt kaugliiniloale on maanteeamet kehtestanud LuxExpressile loa viia reisijaid Võrust Tallinna, kuid mitte Võrust Tartusse.

Kuna teised vedajad on saanud loa vedada reisijaid Võrust-Tartusse ja Tallinna, siis paraku LuxExpress ei ole saanud selleks luba ning sellest ka antud segadus reisijate seas.

Kahjuks pole taoline lubade väljastamine meie endi teha ning peame kahjuks või õnneks seadusest kinni pidama.

Kui Teil on küsimusi, palun võtke ühendust meie klienditeenindusega telefoni või e-maili teel, oleme valmis Teid aitama!

Evely Saarloo, vanemspetsialist