Lux Expressi buss jättis ka Tartus inimesed pika ninaga
Sõitsin pühapäeval 21. juunil kell 17.00 täistunni Expressiga Tartust Tallinna. Kuna olin piletid varakult ostnud ja aegsasti kohal, pääsesin ise kenasti bussi. Samas pani mind imestama selle täistunni Lux Expressi teenindaja, kes istus bussi esiistmel ja kontrollis pileteid.
Nimelt soovisid mitmed inimesed mõned minutid enne bussi väljumist osta piletit vabadele kohtadele, teenindaja aga soovitas neile järgmist: „Minge ja ostke pilet sellele reisile kassast, sest meie ei tea, kui palju kohti vabaks jääb ega saa seetõttu teile pileteid müüa!“
Sellist soovitust joosta viis-kümme minutit enne bussi väljumist kassasse samale reisile piletit ostma, pole varem täheldanud. Imestama pani selline soovitus Tartust kui heade mõtete linnast, et bussijaama kassa teab paremini kui piletimüüja, palju vabu kohti üle jääb.
Tallinna bussijaamas kogetu põhjal ei soovita Lux Expressi bussi teenindajad Tallinn-Tartu liinil kunagi, et jookske vahetult enne reisi algust kassase ja ostke pilet sealt. Pealinna teenindajad paluvad bussile tahtjatel veidi oodata, kuni logistiliselt selgub, kui palju on vabu kohti ja nii pääsevad mitmedki inimesed veel viimasel hetkel bussi peale.
Lõpuks selguski, et bussi esiosas on vähemalt kaks vaba kohta. Kas ja kui palju oli vabu kohti bussi tagaosas, seda ei oska öelda.
Need inimesed, kes saadeti jalust ära bussijaama kassasse, enam tagasi ei tulnud ja bussi peale ei saanud.