Erakogu

Enne esimese auto ostu päris oma ameerika autost unistades käisid Kaupo mõtted üsna traditsioonilist rada – Corvette, Chevelle, Challenger. “Chrysler Newportist olin uduselt kuulnud, aga mõttessegi polnud tulnud sellist endale hobiautoks muretseda. Siiski esimesest kohutumisest piisas, et oma endisse koju auto tagasi ei jõudnudki,” meenutab ta.

Silma jäid auto mahukus, lihtsus ja olulisima ostuargumendina väga heas korras kere: “Roostet minimaalselt ja peaaegu kogu kroom olemas.”

Esialgu vajas auto kapitaalremonti: põhjalikult parandati mootor, käigukast, veermik. Kuigi “peaaegu kogu kroom” oli olemas, ei läinud pisukese puuduoleva osa asendamine lihtsalt. “Oli omajagu otsimist. Näiteks esitiiva liist lõigati sama versiooni sedaani ukseliistust,” räägib omanik.

Varuosade leidmine ongi Katkosilla sõnul vanade ameerika autode taastamise juures kõige keerulisem. “Aga teisalt tekitab see ka väikse hasardi,” lisab ta.

Ka auto sisustus läbis uuenduskuuri. 2013. aastal otsustas Katkosilt, et peaaegu originaalilähedaselt taastatud auto ei ole siiski piisav, mootor tuleb välja vahetada – muidugi võimsama vastu. Esialgse 360 CID (5,9 l) asemele sai autosse 512 CID (8,4 l). Muuseas, oluline oli ka uuele mootorile visuaalselt võimalikult atraktiivne väljanägemine anda, mis õnnestus.

Nüüd on auto valmis ja omaniku rõõm suur, kui saab perekonda ja sõpru sõitma viia ning nendegi näol rõõmu trehvata.

Kui ameerika autodega tegeleb Katkosilt hobikorras, siis autod üldiselt on ka tema igapäevatöö osa ettevõttes Info-Auto – küll uuemad Euroopa brändid. “Autod ja tehnika on mind huvitanud lapsepõlvest saadik,” märgib ta.

Loe edasi portaalist Läänlane