Kui sul pole suuri vajadusi ning sa ei lähe ka oma soovidega liiale, võib auto gaasipedaali oma talla alla saada juba 10 890 euroga. Foto: Sulev Oll

Kuna proovipäeval oli tee kergelt niiske ja tükati ka väikese jääkihiga, juhtus mitu korda, et kui pisut liiga rutakalt gaasi andsin, hakkasid vedavad esirattad ringi käima ja tegelik start pisut viibis. Mõtlesin oma taktika ümber ja nüüd oli minek kiire, sujuv, dünaamiline.

Läbisin ka korraliku tõusuga kruusaseid kurve, tegin neis liiga uljaste vastutulijate tõttu pigem järske manöövreid ning jäin tulemusega väga rahule.

Nagu praegusel ajal ikka, on ka Cliol start-stop süsteem. Muidu väga terase mootoriga võrreldes tundus ´stopi´ järel startimisele kulunud ajavahemik pigem pikk kui lühike. Täpsemalt: auto ootas hetke ja läks siis mühinal.

Mootorid algavad Clio 5-l liitrisest ja 48-kilovatisest bensiinist, selle kõrval on ka 74-kilovatine. 1,3-liitine bensiinimootor sisaldab endas juba 96 kW, kõrvuti nimetatutega on ka mahult toekam, kuid ökonoomsem diiselmootor. Põhimõtteliselt on piisavalt säästlikud aga ka bensiinimootorid, maanteel küsivad vähem võimsamad alla 4 liitri 100 km kohta.

Kaks pluss kaks

Umbes kolme aastakümne pikkuse ajalooga Clio tundub mulle kui sõitjale üha suurem või vähemalt lahedamat olemist võimaldav, aga soovituslikult on ta pikemateks sõitudeks siiski kahe inimese auto. See ei tähenda küll sugugi, et ta nelja ei mahuta - mahutab küll, lihtsalt taga istuja jalad tuleb põlvest põrandale suunata siis pigem täisnurga all.

Juhi ja kõrvalsõitja küünarnukid kokku ei puutunud, küll tundus pisut ebamugav turvavööde kinnitamine – väike vaheboks-käetugi kippus hoogsale liigutusele ette jääma. Aga kui vöö juba kinni, oli parema käe toetamise võimalus juhile täiesti arvestatav mugavus.

Vaatamata sellele, et Clio pole maailma kõige suurem auto, rõhutab sisekujundus nii otstarbekust kui ka avarust. Nii tekib kergesti olukord, kus soov nähtut analüüsida asendub kiiresti sooviga autoga sõita. Disainerimõte on heas kooskõlas materjalide valikuga, samuti ka auto tehnoloogilise varustatusega. Viimasest jääb sümpaatne mulje kasvõi suurt ekraani silmitsedes.

Sekund sõrmede huvides

Disain on Cliol kena, voolujooneline, optimistlik, tõusev – viimase selgeks kinnituseks ukse avamise link tagumise ukse ülanurgas, mida võõram kasutaja esimese hooga ei kipu leidmagi. Ning teine lugu avamisest: pakiruumi avamine käib luugist pisut altpoolt ning klahvi lähedus sõiduteele annab poriste ilmadega tulemiks ka seda vajutavate sõrmede poriseks määrimise.

Pakiruum ise on aga omalaadselt suurgi – kogukas rauast lauajalg, mis oluliselt suurema sõiduki pakiruumi ei pikiti ega ka põigiti ei mahtunud, sobis Clio pigem sügavasse pakiruumi üllatavalt kenasti.
Cliol on tänaval silma jäämise kõrval aga veel üks väga hea omadus, mida paljudel kahjuks enam ei ole – tema hind.

Kui sul pole suuri vajadusi ning sa ei lähe ka oma soovidega liiale, võib auto gaasipedaali oma talla alla saada juba 10 890 euroga. Kui sama auto aga varustada võimsama mootori ja RS-Line varustusega, tuleb leping sõlmida 18 390 euro peale.