Foto: Sulev Oll

Õigupoolest on need uuendused valdavalt niisugused, et nende kirjeldamiseks poleks vaja rooli istudagi, aga samas värskendas väike tiir sõitja mälu auto mitmete heade omaduste mõttes.

Esmalt ühest uuest värvist. Prooviauto oli ikka silmapaistvalt sinine. Kas just läbimurre, aga „lõpuni soliidne“ pole ilmselt enam Subaru ideoloogia ainus valik. Kui sellise „Lagoon blue“ ikka parklasse paned, jääb see ka saja kolleegi seast silma. Kes näpuga järge ajades ümber auto käib, leiab üles ka uue kujundusega iluvõre, udutuled, katusereelingud ja tagaspoileri.

Väiksemat sorti vimkasid kui erksinine kerevärv kohtab ka XV uuenenud sisekujunduses. Maitsekalt on mängitud istmete ja uksepaneelide värvitoonidega ning mitmed paigad värvilise niidiga läbi õmmeldud.

Muidugi mõista pole Subaru sel alal mingi ees sammuja, küll aga oma tee käija. Oma tee tähendab XV puhul eelkõige seda, et Subarusse istumas nähakse muudest mudelitest enam just naisterahvaid ja linnainimesi. Sest kuigi sügavamalt sisult on XV-gi Forester, lähevad nende välisilmed juba sünnihetkest lahku.

Aga nüüd ka siis XV üldisest olemusest. Esmalt sellest, et 1.6-liitrise bensiinimootori kõrval on valikus ka kaheliitrise töömahuga e-Boxer hübriidajam.

Maksimaalkiiruseks lubab see komplekt otsesissepritsega bensiinimootorist ja püsimagnetiga vahelduvvoolu sünkroonmootorist 193 km/h ja maksimaalvõimsuseks 150 hobujõudu. Et see kõik tõeks saaks, tuleb endal ka aktiivne olla.

Kui jalga nõrgalt pedaalil hoiad ja ootad, et auto ise end edasi kutsub, saad tasuks mõnusa kulgemise, aga kui teravamalt vajutada, siis läheb ka XV korralikult edasi.

Sealjuures ka liig aeglasest maanteekaaslasest krapsakalt mööda.
Et sattusin keskmisest kõvasti sõitjatühjemale ja kurvilisemale teele, kasutasin lubatud maksimumi lähedast kiirust, et proovida, kuidas auto kurvides käitub. Minu jaoks vägagi kindlalt, mis lubas väita, et raskuskese on täiesti õiges kohas.

Uuenenud XV hinnad algavad 26 890 eurost. Aga kui te soodushindu otsivat pilku teritate, siis 1.6 ja varustustase ehk Ridge on märksa odavam. 2.0 e-boxeril on kolm varustustaset: Avtive, Ridge ja Summit ning odavaim neist eeldab 29 900 eurot.

Kütusekulu puhul on e-boxeriga mõistlik arvestada tõsiasja, et kõige odavamalt ehk alla 7 liitriga 100 km kohta saate läbi siis, kui te ei sõida ei liiga väikese ega liiga suure kiirusega, vaid parajalt nii 90-ga.