Traadi teose muutis Ruusi meelest filmimeeste jaoks kütkestavaks selle ülim filmilikkus. “Aga eks Traat olegi ju kõrgharidusega stsenarist.”

Ruus möönab, et “Tantsu aurukatla ümber” tegemisel läks suur osa energiast selle peale, et ajastud, mida film kajastab, oleksid ka visuaalselt selgesti eristatavad. Jääksid ürgsed väärtused – maa ja maastikud.

“Teine asi, mille peale rõhusime, oli aurukatel. Kuidas seda läbi filmi eksponeerida. Inimesed tulevad ja lähevad, käivad sõjas, saavad surma, aga aurukatel aianurgas püsib. Selles mõttes on lugu mitmetahuline, Mats Traadile iseloomulikult on püsiväärtused paigas. See pole lihtsalt ühe pere, vaid kogu rahva lugu. Lõpus kerkib vana aurukatel üles. Tõuseb, tõuseb ja siis kaob. Seda kohta Traadil polnud, selle mõtlesime ise juurde.”