Võimas mootor, suurepärane läbivus


Mercedes-Benz Arocs 3253LK on varustatud teise põlvkonna OM471 12,8-liitrise mootoriga, mille võimsusest 390 kW / 530 hj piisab nii täiskoormaga järskude tõusude võtmiseks kui ka pehmeks muutunud pinnasest läbitungimiseks. Ent heal metsaveokil läheb tarvis võimsusest enamat, selle ülekandesüsteem peab suutma hobujõud ja njuutonmeetrid tõhusalt liikumiseks ära kasutada. Mercedes-Benz on sellele pööranud eriti suurt tähelepanu.

Parima läbivuse tagamiseks on optimeeritud käigukasti ning lisatud mitmeid lisavõimalusi. Arocsi robotkäigukastil on sõiduprogrammid economy ja power, mis soosivad vastavalt kas säästlikku sõitu või maksimaalset suutlikkust. Kohaltvõtu muudavad peaaegu kõikides tingimustes sujuvaks kahekettaline sidur ning veosildade planetaarsed külgülekanded. Lisaks muudab sõidu sujuvamaks ja kindlamaks kaldeandur, tänu millele väldib lülitusautomaatika asjatuid kõrgemale käigule üleminekuid, tagades kiired ja täpsed käiguvahetused.

Käigukasti ja siduri koormust aitab vähendada see, et mootori tohutu pöördemoment on saadaval väga laias pööretevahemikus. Tänu sellele saab maastikul sama käiku kauem sees hoida, mistõttu väheneb käiguvahetuste ning veojõu katkestuste arv. Läbivust parandab – aga samuti lihtsustab kohaltvõttu ja manööverdamist – ka automaatselt rakenduv roomerežiim. Peaks Arocs siiski kinni jääma, on abiks „kiigutamise” funktsioon, mis võimaldab jalgsidurile sarnase „vea-ja-lahuta”-liikumise abil taas paigast saada.

„Arocsiga kinnijäämiseks tuleb aga kõvasti pingutada,” muigab Mercedes-Benzi raskeveokite kliendinõustaja Urmas Salmu. „Meie klientide tagasiside ütleb, et Arocsi ronimisvõime annab paljudele teistele silmad ette ning kui teised veokid on ammu hädas, rühib Arocs ikka edasi. See on parim tõestus, et mootor, käigukast ja veosillad on väga hästi koos toimima saadud.”

Salmu sõnul on Mercedese metsaveok näidanud end ka väga vastupidavana. „Näiteks veosildade planetaarülekanne ja kardaaniristid on arvestatud autorongi kogumassile kuni 120 tonni, siduriketaste friktsioonkatted on keraamilised, mis vähendab kuumenemist ja suurendab kestvust. Kummagi remonti ega vahetust pole seni ette tulnud. Arvestades, milliste koormustega metsaveokid töötavad, on see kahtlemata näitaja! Tegelikult on Arocsi eelis ka loogiline, sest mitmed konkurendid on tehtud maanteeauto põhjale, mis on juba algselt loodud kergemas režiimis töötamiseks.”

Mugav ja praktiline juhi töökoht


„Arocsi kabiin on ühelt poolt kindlasti turul pakutavaist üks kõige avaramaid ja mugavamaid, kuid samas ka väga praktiline, sest maksimeerib veoseruumi,” sõnab Salmu. „Kui tavaliselt paikneb mootori õhukoguja kabiini taga, siis Arocsil on see integreeritud kabiini tagumisse parempoolsesse nurka, tänu millele on kasulikku koormaruumi rohkem kui 7,3 m ja seda koos pöörava tõstukikabiiniga.” Arocsi kabiin on toodetud 100% tsingitud plekist, metsaveokile omaselt on esimene kaitseraud kolmeosaline ja terasnurkadega. Jahuti ja mootori kaitseks on tehases paigaldatud tugev kaitseplaat.

Juhi töökoha olulise eelisena toob spetsialist välja nurgadiivani olemasolu, mis võimaldab juhil mugavalt puhata ja vajadusel öödki veeta. Lisaks kiidab Salmu ergonoomilisust: juhtelementide, joogipudelite ja topsihoidikute ning rohkete hoiukohtade läbimõeldud paigutust ja moodsat suure
värvilise puuteekraaniga multimeediasüsteemi. Multimeediavõimaluste hulka kuuluvad ka Apple CarPlay® ja MirrorLink®, paljusid formaate toetav videofunktsioon ning SD-kaardi pesa, mis lubab eri vormingus helifailide taasesitamist.
Jaga
Kommentaarid