TS-Hydraulic

Nii nagu ettevõtluse edulugudes sageli ette tuleb, sai TS-Hydraulic alguse puhtselgest vajadusest. „Esialgu pakkusin metsamasinate diagnostikat ja remonti, sest nägin, et Eesti turul on selle järele vajadus,” meenutab Siimussaare päris algusaegu, milleks tuleb tagasi minna 2008. aastasse. Asukohaks sai valitud Kesk-Eesti. Olgugi et oma osa oli sellel, et Siimussaare on ise sealtkandi mees, sai määravaks kahtlemata seegi, et Kesk-Eesti on parim paik, kus pakkuda klientidele mugavat teenindust. „Igale poole on sama palju maad,” tõdeb ta.

Kõvasti enesetõestamist ja rasket tööd


Mõistagi ei ole kõik tulnud nii roosiliselt, kui ehk arvata võiks, ning edu taga on palju eneseületusi. Üheks suureks murdepunktiks peab Siimussaare Sampo-Rosenlew’ metsamasinate edasimüüja lepingut, mille sai nende kodutehasest Soomest. „Töötasin omal ajal seal tehases masinate koolitajana. Seotud olen Sampo-Rosenlew’ tehasega olnud juba 2000. aastate algusest,” meenutab ta, kuidas edasmüügilepinguni jõuti, kuid rõhutab, et kindlasti ei ole miski päris niisama kätte tulnud: „Loomulikult oli vaja ennast kõvasti tõestada ja tööd teha, et sellist ettepanekut saada.”

Algusaastatesse tagasi vaadates tõdeb Siimussaare, et esialgu oli ilmselt kõige raskem klientide leidmine ja enda tõestamine neile. „Kuna ettevõte on alati hakkama saanud laenu võtmata – nii ka algusaastatel –, siis esialgu oli raske finantseerida,” tõdeb ta, et siis tuli hoopis rohkem panustada just teenindusse. „Alguses, kui ettevõte pakkus ainult varuosi, diagnostikat ja remonti, siis oli teenindus 75% ja müük 25%. Nüüd, kui müüme põhitegevusena metsamasinaid, siis on vastupidi – müük 75% ja teenindus 25%.”

Raskusi, mida alustavatel ettevõtetel ette tuleb, oli teisigi. „Ettevõtte alguses ja metsamasinate müümise algusaastatel tegelesin kõigega ise – müüsin masinaid ning tegelesin masinate hoolduse ja remondiga,” meenutab Siimussaare, kuid tõdeb, et nüüdseks on maht kõvasti suurenenud ning

klientide kiire ja mugava teenindamise nimel hooldatakse masinaid koostöös nende partnerettevõttega.

„Kasutatud metsamasinate järele on nõudlus suur, eriti harvendusraiemasinate järele,” on Siimussaare veendunud, et nähtud vaev on end ära tasunud, sest nõudlust jagub. „Nõudlus on just välisriikides, põhiliselt Ida-Euroopa riikides.”

Masinatele üha suuremad nõudmised, millega tootjad peavad kaasa minema


Siimussaare tõdeb, et kümne tegutsemisaasta jooksul on metsatehnika märgatavalt arenenud. „Metsanduses üldse on toimunud suur IT-areng,” lisab ta, täpsustades, et masinatele on üha suuremad nõudmised, millega masinatootjad peavad kaasa minema. „Masinad on muutunud keskkonnasäästlikumaks ja tootlikumaks – see kajastub ka nende hinnas.” Kui küsida Siimussaarelt, millist masinat siis Eesti metsafirmad soovivad, ütleb ta, et eks ikka ökonoomset, töökindlat ja kvaliteetset. „Hinna koha pealt ollakse siiski tundlikud,” ei tee ta saladust. „Kui siiamaani kasutati rohkem suuremaid metsamasinaid, sest lõppraie tegemist oli metsade vanuse tõttu rohkem, siis nüüd on suurem nõudlus pigem hooldus- ja harvendusraiemasinate järele, sest Eesti mets on noorem ja vajab hooldust.” Nii on Siimussaare sõnul oluline nõudmiste ja turumuutustega kaasas käia. „Oleme aidanud turule tuua erinevaid metsamasinate mudeleid,” märgib ta, lisades, et Sampo-Rosenlew’ mudelite arv on suurenenud, et kliendil oleks võimalik valida talle optimaalne masin.

Eesmärk ei ole koguda autasusid, olulisem kliendi heaolu


TS-Hydraulic on pälvinud Euroopa Liidu sertifitseerimis-
ühingult kõrgema klassi ettevõtte sertifikaadi, Krediidiinfo AS-ilt aga reitingu hea (A). „Tunnustused tekitavad meie suhtes kindlasti usaldust, kuid meie eesmärk ei ole koguda autasusid, vaid töötame ise kõvasti kliendi heaolu nimel ega jää lootma tunnustuste peale,” tõdeb Siimussaare tagasihoidlikult. Olgugi et tunnustused on toredad, on esikohal siiski kliendi heaolu. „Meie kümne aasta perspektiiv on pakkuda klientidele parimaid lahendusi ning käia kaasas muutustega, et meie tooted ja teenused oleksid kliendi jaoks mugavad.”