Foto: Shutterstock

Suutervise eest aitavad hoolt kanda juba mõned lihtsalt muutused meie igapäevastes harjumustes. Kui algus on tehtud, siis edasi tulevad need lihtsad tegevused juba loomulikult.

Joo vett ja toitu tervislikult

Kõik, mida sisse sööd ja jood, leiab esimese peatuspaiga suus. Bakterid, kes seal elavad, saavad energiat toiteainetest. Toimub happerünnak ja suu pH tase langeb, ning mida madalam on pH, seda happelisem on keskkond suus. Mida tihedamini ja pikemalt on suu keskkond happeline, seda suurem on tõenäosus hambaaugu tekkeks. Seega, pärast söögikorda on kõige õigem juua puhast kraani- või pudelivett, sest klaas vett on kiireim moodus tõsta oma sülje pH taset ning neutraliseerida suu keskkonda. Vee joomine on üks lihtsamaid viise hoida oma suutervis kontrolli all.

Tarbi suhkruid targalt

Jäta meelde!

Eriti halvasti mõjub hammastele suhkruga magustatud toidu või joogi tarbimine enne uinumist ning näksimine toidukordade vahel.

Hammaste pesu on oluline

Loomulikult ei suuda väikelaps ise oma suud piisavalt puhtaks pesta. Seega on lapsevanema ülesandeks lapse hambad pärast ise üle pesta. Piimahammaste õige hooldus tagab ka jäävhammaste tervise.

Võimalus astuda tervete hammastega täiskasvanuellu

Täiskasvanu võimalused täienesid

Alates 1. jaanuarist 2018 saavad kõik täiskasvanud, ravikindlustusega inimesed aastas 40 eurot hambaravihüvitist, kus patsient ise tasub vähemalt 50% arvest.

Täiskasvanute hambaravihüvitis aitab noorel ka edaspidi hambad ilma suurte kuludeta korras hoida. Lisaks aitab hüvitis regulaarsete hambaarstikülastusteni need inimesed, kes pole seda ammu teinud.