Maalehe lugeja


Isikliku abivahendi kaardi taotlusi saab nüüdsest taotleda sotsiaalkindlustusametist, sealt väljastatakse vajadusel ka kaardi duplikaate.

ISO-kood on süstematiseeritud koodistik, mis võimaldab abivahendid nende funktsioonide põhiselt klassifitseerida gruppidesse. Igal grupil on oma unikaalne kood, mis näitab tema positsioneerimist klassifikatsioonis. ISO-kood on selles mõttes seotud isikliku abivahendi kaardiga, kuna kaardile märgitakse ettevõtte poolt abivahend ja selle kood, mis näitab ära, missuguseid abivahendeid inimene on varem saanud.

Arstid võivad määrata abivahendivajaduse nii nagu enne 1. jaanuari 2016, kandes tõendile abivahendi liigi või ISO-koodi. Praegu väljastatakse elektroonselt ainult meditsiinilisi abivahendi tõendeid, mida kompenseerib Eesti Haigekassa.

Tõendil ei pea olema ISO-koodi, vaid piisab abivahendi liigist või nimetusest. Juhul kui puudub kehtiv arstitõend ja kehtiv abivahendi kaart, tuleks esmalt pöörduda perearsti või eriarsti poole tõendi saamiseks ning siis minna sellega sotsiaalkindlustusametisse, et saada kehtiv kaart.

Kellel on kehtiv abivahendi kaart, kuid puudub kehtiv arstitõend, tuleks esmalt pöörduda arsti poole ja seejärel võib juba minna otse abivahendeid müüvasse või üürivasse ettevõttesse.

Kui on olemas nii kehtiv kaart kui ka arstitõend, võib inimene pöörduda otse abivahendeid müüvasse või üürivasse ettevõttesse.