Suurimad kasvud ja kahanemised

Euroopa riike, kus autode müük eelmisel aastal kasvas, oli väga vähe: Taani +15%, Belgia +13%, Suurbritannia +12%, Poola +9%, Austria +4% ja Portugal +1%. Koos Eestiga kasvas 27 riigist autode müük seega vaid 7 riigis.

Suurimad miinused müüginumbrites olid järgmistes riikides: Kreeka -35%, Holland -31%, Soome -28% ning Ungari -26%, mille langus tuli sealse eelmise aasta suure tõusu kõrval üllatusena.
Kokkuvõttes oli 4 suurest autoturust plussis ainult Suurbritannia (+12%). Vähenemine oli aga nii Saksamaal (-9%), Prantsusmaal (-15%) kui Itaalias (-18%).

Liitumised on väga tõenäolised

Euroopa autotootjate jaoks tuleb 2013. aasta keeruline. Arvestada tuleks, et juba 2012. aastal olid tulemused nõrgad, mistõttu on 2013. aasta langused veelgi valusamad. Neid numbreid vaadates on keeruline uskuda, et 2013. aastal sel turul mingeid olulisi tehinguid autotootjate vahel ei toimu. Riigid võivad oma autotööstuse säilimist pidada kui tahes strateegiliseks majandusharuks, aga ühinemised on üha tõenäosemad; ka on võimalik, et üks tegija ostab teiselt selle Euroopa tootmise ära. Ilmselgelt on suureks probleemiks ka tööhõive säilitamine samas mahus. Tänaseks on ju teada vaid maksimaalselt 10 tehase sulgemine, kuid autotehaseid on Euroopas kokku teadaolevalt ca 220-230.

Tootjagruppide lõikes olid muutused jaanuari automüügis võrreldes eelmise aasta sama kuuga järgmised:

VW/Audi/Seat/Škoda -5%
Peugeot/Citroen -16%
Renault/Dacia -6%
GM/Opel/Chevrolet -6%
Ford -26%
Fiat/Lancia/Chrysler/Alfa Romeo/Jeep -12%
BMW/Mini +7%
Mercedes/Smart +4%
Toyota/Lexus -17%
Nissan -6%