Foto: Sven Arbet

Tegemist pole siiski mitte tavalise, vaid filtreeritud, laktoosivaba, kõrge valgu- ja madala suhkrusisaldusega piimaga ehk nn disanerpiimaga, millele on nimeks pandud Fairlife.

1,5liitrine pudel seda imejooki maksab rohkem kui mahepiim ning kaks korda nii palju kui tavaline piim - umbes 4 USA dollarit, vahendab Bloomberg.com.

Fairlife'i tootmisel kasutatakse külmfiltreerimissüsteeme, mis eraldavad piimast viis erinevat osa: vee, vitamiinid ja mineraalid, laktoosi, valgu ja rasva. Seejärel segatakse saadud vedeliku baasil retseptide alusel kokku erinevad tooted.

Esimesel aastal müüdi Fairlife'i umbes 90 miljoni dollari eest. Selle edu aitas kaasa ka teise laktoosivaba ja rohke kaltsiumisisaldusega spetsiaalpiima müügile.

Piim on vaid üks uutest toodetest, millega Coca-Cola püüab langeval karastusjookide turul tulu teenida. "Piim on meie jaoks looduslik supertoit, täiesti tõsiselt," ütles Fairlife'i asepresdent Melanie Kahn uut toodet kiites.

Coca-Cola tootja on Fairlife'i tootva firma kaasomanik oma tütarfirma Venturing & Emerging Brand grupi kaudu, mille tuntuimateks toodeteks on Zico kookosvesi, Honest teed ja Fuze puuviljamahlad.

Piima võlud on avastanud ka teised USA tootjad. Üks sealse turu suurimaid piimatöötlejaid Dean Foods on koondanud ühise mütsi DairyPure alla regionaalsed piimatootjad ning müüb tooteid, mis on hormoonide- ja antibiootikumidevabad. Tänavu tuuakse turule samade toodete laktoosivabad variandid.

Dean Foodsil on 60 väikest piimatööstust ning nad usuvad, et tegutsevad kohalikul turul kõigist teistest töötlejatest paremini.

Uudsete piimatoodete peamised tarbijad on noored, kes väärtustavad loomade ja töötajate heaolu ning kauba kvaliteeti.

Piima tarbimine USA-s on poole sajandi jooksul mitu kora vähenenud. Kui 1942. aastal tarbis iga ameeriklane aastas umbes 160 liitrit piima, siis 2013. aastal ainult 50 liitrit.