Eestlased eelistavad jumalateenistusele munakoksimist
"Suur ostmine on ilmselgelt tingitud varasemate aastate kogemusest," arvas Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja. "Valged munad kipuvad poest pühade alguseks otsa saama." Nad on Talleggile esitanud täiendavad tellimused, kuid Talleggilt on tulnud ka hoiatus, et hoolimata planeerimisest, võib esineda tarneauke, sest tellimused on erakordselt suured.
Rimi sortimendis on kokku 13 munasorti, neist vaid üks pärit Leedust, kõik teised on kodumaised.
Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki Erilaid kinnitas, et nende keti poodidest ostetakse praegu mune tavapärasest poolteist korda rohkem. "Valgete munadega on kurvad lood," tõdes ta. "Talleggist tuleb neid väga vähe."
Eelmisel aastal toodi valgeid mune Lätist-Leedust, aga kuna valge koorega munad on hapramad, läksid paljud toomisel katki. "Nendega oli rohkem peavalu kui asi väärt," tõdes Erilaid ja märkis, et nad müüvad peamiselt "Talleggi" ja "Rannamõisa" kaubamärgiga kanade ihuvilju.
Maxima tellimusel Balti riikides korraldatud tarbijauuringust selgus, et mune varub lähenevate pühade eel 92% Eesti inimestest. Lihavõtted on eestlastele ennekõike munade värvimise, kinkimise ja koksimisvõistluse aeg. Neli viiendikku peredest kavatseb järgida munakoksimise tavasid.
Uuringu kohaselt kasutab 47% eestlastest munade värvimiseks sibulakoori ja 51% värve. Samal ajal kavatseb ülestõusmispühade jumalateenistusi külastada vaid iga neljas eestlane, mis on lätlastest (46%) ja leedulastest (63%) tunduvalt vähem.