Mis selle 20 000 eest siis saab?

- Küllalt kena välimuse. Sportliku kindlasti, ilma selleta poleks maksnud turule tullagi. Kusjuures raskus – nii vaimses kui ka füüsilises mõttes – on kantud auto ninaossa.

Füüsilises mõttes on seda isegi ehk palju. Auto täismassiks märgitakse rohkem kui 1,8 tonni ja see seab kergele ja kiirele liikumisele oma piiri.

- Vaatamata sellele saab selle raha eest päris kena edasiliikumise. Kiirenduseks märgitakse 7,7 sekundit sajakilomeetrise tunnikiiruseni, mis on sisuliselt sama kui Toyota GT 86-l. Patt öelda, aga Toyotal tuli see tulemus kuidagi kergemalt ja õhulisemalt.

Bensiini küsis 150-kilovatise võimsusega auto proovisõidu ajal natuke alla kaheksa liitri sajale km-le, linnas lubavad tehnilised andmed hakkama saada 9,7 liitriga.

- See võis jääda ka juhi oskuste taha, aga kuue käigu kiire lappamine ei õnnestunud päris nii nagu tavaliselt. Mootor rebis autot küll kõvasti edasi, aga minu käiguvahetusstiili puhul jäi jõu üle kandmine kuidagi katkendlikuks, jõnksuliseks.

Siit soovitus: minge ja proovige ise järele. See, et ühele päris hästi ei sobinud, ei tähenda, et teine sama asjaga kimpu jääks.

- Kui teil on võimalik Kia Cee´d GT-ga teed valida, soovitan siledat asfaltteed, sest küllalt jäik vedrustus ja 18-tollised veljed esitavad oma nõudmised. Küll pole vahet, kas põrutate mööda sirget või kurvilist rada.

Õigupoolest on aukudeta ning parajalt kurviline metsatee just parim viis õiget sõidunaudingut saada. Aga just naudingu pärast peaks selle auto ostmagi, lihtsalt edasi liikumise või pakkide vedamise tarvis on küllalt teisi võimalusi (kuigi pakiruumiga võib täiesti rahule jääda).

- Naudingu mõiste alla võib kanda selle, et auto on piisavalt avar, eriti muidugi kahele inimesele. Kuigi ka tagaistmel polnud kitsas, tekitab tagumisele pingile ronimine kolmeukselise auto puhul alati pisukese ebamugavuse.

Muidugi ei sunni Kia seda kolme ust peale, valikus on ka viieukseline.

- Kui juba sisse istumiseks läks, siis sportistmed sobisid väga hästi. Üle pika aja passis ka pea peatoele nii, et ei pidanud uinumiseelset asendit sisse võtma.

Üllatavalt hästi sai kolme uksega varianti arvestades kätte turvavöö, mille tarvis on mõne margi puhul ette võtta terve tiibmanööver.

- Hästi töötasid kurvituled, vähemalt korralike kurvide puhul lõi ikka keeramise poolse külje korralikult valgeks.

- Mõnes osas jäi Kia aga Kiaks. Kõiksugu ülesannete täitmist juhtivad nupud olid toodud roolile, vaba ruumi polnud just ülemäära palju.

Pisut üllatas nupp, millega sai valida spidomeetri kahe ilme vahel. Õigemini, mitte nupp, vaid need kaks ilmet ise, millest üks oli traditsioonilisem ning tasakaalukam, teine aga kiirustamisele kutsuv.

Kutsus küll, peab tõdema.