Kindlaks tulemuseks loeksin ka uue Kuga. Omavahel klappisime, üllatada suutis ta mind aga ka. Nimelt siis, kui hakkasin tagaluuki avama.

Ütleme nõnda, et ega kaua mõelda ei tulnud, aga väike viivitus ikkagi tekkis, kuni sai selgeks, et luuk hakkab end iseenese jõul üles ajama. Ning pärast kerget nupulevajutust (või siis jalavibutust) tuleb vaikselt, kuid veendunult kinni.

Liigitatuna linnamaasturiks, milliseid Eestis nii linnas kui ka maal üha enam kohtab, täidab ta oma rolli kenasti. Seda ka talvel.
Jah, ta läheb külglibisemislustiga kaasa, aga mõõdukalt. Pärast optimistliku hooga võetud kurve selgub, et ta tunneb end neiski hästi. Õigemini: hästi tunnete teie end rooli taga.

Raske on nn hoituse tunnet rooli taga sõnadesse panna, müüjad ise on teinud seda nii: „intelligentne nelikveosüsteem analüüsib ja hindab pidevalt sõidutingimusi, tehes ümberarvestusi 20 korda kiiremini, kui kestab üks silmapilgutus, ning jaotab siis jõudu rataste vahel ümber, et tagada parim haardumise ja juhitavuse kombinatsioon.“

Seega: proovite, saate teada, kas auto ise hakkab teie eest hoolitsema, kui te oma põikpäisusest või liigsest kihutamisinnust liiga suure kiirusega kurvi suundute. Või siis tunnete, et liiga suur osa teie eksamil välja teenitud juhtimisõigusest on libisemas auto kätte.

Kütusekulu koha pealt kalduvad tootjad hooletult hooplema. Läbimurret väidetakse (ja küllap nii ka on!) bensiinimootorite alal, kus kokkuhoid võrreldes varasemaga neljandik.

Mina sõitsin kaheliitrise diiselmootoriga, mille puhul peaks kütust kuluma varasemast kümnendiku võrra vähem. Kogemus näitas, et arenguvaru on siin aga veel küll.

Jah, eks lühikeste otste sõitmine talvel ning mootori niisama soojaks töötada laskmine annavad oma osa, aga just nõndamoodi tiksus keskmine, seda koos mõne poolpika maa-otsaga, kusagile kaheksa liitri kanti 100 km kohta (see vastab enam-vähem tehnilistes andmetes toodud näitajale „kütusekulu linnas“).

Diiselmootorite võimsus on 140 ja 163 hj, bensiinimootorite oma 150 ja 180.

Andku soolise võrdõiguslikkuse eest seisjad mulle andeks, aga Kuga on suutnud säilitada ka maasturile omase meheliku loomuse. Seda tunneb kii rooli taha istudes, aga ka sõiduki liikumist kontrollides.
Ruumi on autos piisavalt. Pakiruumi samuti. Istmed on mugavad, taga ei tundu kitsas.

Turvalisus: Euro NCAP, viis tärni.

Välimus: see on küll nüüd tõesti maitse asi. Vaeva, tundub, on nähtud kõvasti. Väikesed ümbermängimised mõõtmetes (pikem, kitsam, madalam) on lisandanud kuraasi.

Hind: 23 250 – 31 200 eurot, nelikveoga käib kaasas automaatkast.