Vähempakkumise munad tulevad Lätist–Leedust
Suured poeketid teevad omamärgitoodete (private label) tootjate leidmiseks hankeid kolme Balti riigi peale kokku ja nende võitjad asuvad Lätis–Leedus. “Me ei suuda ülebaltilist omamärgitoodet pakkuda,” tõdeb Eesti suurima munatootja, AS Talleggi juht Teet Soorm. Või läheksid siis kõik M- ja L-suuruses munad poeketi kaubamärgi all müüki ning Talleggi kirjadega karbis müümiseks neid ei jaguks. Tekiks ka küsimus, mida teha teistes suurustes munadega. Kana muneb oma 72nädalase eluea jooksul algul väikseid S-suuruses mune, seejärel muutuvad munad aina suuremaks kuni XLini välja. Kuigi mullu esimese üheksa kuuga munesid siinsed kanad tunamullusest 14,6 miljonit muna rohkem, toodi Eestisse 4,5 miljonit muna enam. Samal ajal veeti Eestist välja 11,3 miljonit muna, mis on tunamullusest viis korda rohkem. Suur pakkumine on munade hinna aga kogu Euroopas alla löönud. “Mida sügavamale hind kukub, seda kõrgemale ta pärast tõuseb,” ennustab Talleggi äridirektor Margus Venelaine. “Kümnekroonist munakarpi ei saa väga kaua nautida. See on nagu piimaga – kolmekroonist piima ei saanud kaua nautida, hind läks varsti üles.” Munatootjale toob aga iga toodetud muna hetkel kahjumit.