Teiseks. Auto sisekujundus jättis lõpetatud, kuigi pisut praktilis-bürooliku mulje. Esiaknani kulgeb tasapind, millelt ajaleht ka järsema pidurdamisega maha ei libise. Iseasi, kas ajaleht nn aknalaual on kõige mõistlikum paigutus.

Kolmandaks. Istuda oli mugav vaatamata sellele, et väljast tundub auto pigem madal. Kaks järjestikust sõidutundi ei tuletanud end ristluudele mitte kuidagi meelde.

Neljandaks oli Auris Touring Sport mõnusalt mahukas. Lappasin pakiruumi mitu head kimpu katusepilpaid, paar marjakorvi ning ühe kõrvitsa veel takkapihta – ning mahtus kenasti. Seda vaatamata tõsiasjale, et tegemist on hübriidautoga.

Nn päris pakiruumi põhja all on veel võltspakiruum, kuhu saab panna kõik, mida läheb tarvis harvem kui iga päev. Või mida läheb küll tihti tarvis, kuid mille veeremine või lohisemine ühest pakiruumi servast teise närvidele käib.

Viiendaks kõneleksin Aurise esituledest, mis ka pimedas võtavad nii, et…
Tõsi, nende tuledega on ka omajagu tegemist. Nimelt näitavad tuled pimedas poolt maailma ning metsast teele tõttavaid põtru veel pealekauba, lähituled jäävad aga pigem lühikeseks ja laiaks.

Silma järgi on raske mõõta, aga no kui kaugtuled maha võtad, et vastu tulevat autot mitte pimestada, jääb nii tüki pool kilomeetrit pimedat.
Aitab muidugi reguleerimine, aga minu enda auto tuhmjakollase ning kiiresti hääbuva valgusvihuga võrreldes on Auris ikka majakas.

Sõita oli selle Aurisega mõnus. Oli see madala raskuskeskme või mõne muu konkreetse näitaja tekitatud pluss, kuid teel olla oli kindel.

Hübriidmootori valmistamise siht ja suund tulevad kõige paremini esile, kui läbida rahulikumalt pikamaid maid. Või siis ütleme nii, et sõltub, millega võrrelda. Ning kas sõita nn ökonoomsuse või jõuga. Kummagi tarvis on oma nupp.

Ökonoomsuse kasuks räägib tõsiasi, et küllalt pika ning suuresti maakohti hõlmanud proovisõidu keskmiseks kujunes 5 liitrit bensiini 100 km kohta (ametlikult lubatakse küll 3,8). Tõsine diiselmootor küsib põhimõtteliselt sama koguse, aga särtsub seni veel hoopis tulisemalt.

Kui vajutada nuppu „Jõud“, sätib auto end hoopis teisel tasemel liikuma. Minu arvates saab siin aga pisukeseks takistuseks e-GVT käigukast, mis ei sunni mootori jõudu kohe ratastesse, vaid laseb sel enne urisedes kuhjuda.

Seega: vaadake seda autot tõsisemalt siis, kui suur osa teie liikumisvajadusest seisneb pikemas maanteel kulgemises.
Ja tehke majandusliku tasuvuse arvutus. Parema varustusega hübriidi hind on 25 730 eurot, sama varustusega 2-liitrine diisel maksab vähem, 1,6ne bensiinimootoriga Auris Touring Sports aga 20 450.