Tagumiste istetega on sama lugu. Plumps – ja juba ongi sile põrand valmis. Nüüd jääb vaid tekkinud alus kaitsva kilega (kile leidsin ise) katta ning hakata kappi sisse upitama.

Ruumi on piisavalt. Teist kappi polnud käepärast, aga kui suurustada, siis üks kõhnuke kapp ei teinud ruumi veel oluliselt kitsamaks. Kaubaruumi peaks olema rohkem kui 2,5 m³.

Upitamine oli aga seda lihtsam, et tõsta pole vaja kuigi kõrgele ning tagumised uksed on liuguksed, võimaldades hõlpsat ligipääsu.

See on auto üks hea külg. Teine hea on see, et reisijaid mahub parasjagu. Eriti siis, kui otsustate viiekohalise variandi asemel soetada seitsmekohalise. Viiekohaline on lühikese, seitsmekohaline, mõistetavalt, pika teljevahega.

Kuigi Ford kasutab siin väljendit „pereauto“, võiks seitsmeistmeline olla ka paras lahendus selleks, et tõmbekeskusse tööle sõitev pereisa võtaks oma koolilastele lisaks kaasa ka naabrite lapsed. Lastele pole teise ja kolmanda istmerea vahe ka liig kitsas. Ning nii toimiks ka omalaadne kogukonnateenus.

Kõige selle hea juures tuleb tõdeda, et suhtuma peab Tourneo Connecti ikka nagu kaubikusse. See tähendab, et suurem osa mootorivalikust on suunatud sellele, et mitte kiiresti liikuda, vaid lihtsalt liikuda, olgu siis lastiks reisijad või kaup, kindlalt ühest kohast teise.

Mootorid, üks 150-hobujõuline välja arvatud, ei ole mõeldud kiirendamiseks, vaid tipa-tapa lubatud kiiruseni jõudmiseks.

See aga ei häiri. Ka ei tulnud kaks päeva väldanud proovisõidu ajal ette juhtumit, et Tourneo Connect oleks kellelegi jalgu või möödasõiduga hätta jääda.

Vastutasuks tasasuse eest pakutakse autoomanikele mõistlikku või isegi väga mõistlikku kütusekulu. Tegemist ju ikkagi tuli kaks meetrit laia ning rohkem kui 1,8 meetrit kõrge sõiduriistaga, kui selline keskmiselt viie liitriga 100 km läbib, ei nurise keegi.

Ning kui keegi nuriseb, siis valigu 150 hj 1,6-liitrine EcoBoost-bensiinimootor koos kuuekäigulise automaatkäigukastiga.

Reklaam ütleb, et selline auto pakub ületamatut paindlikkust ja mugavust.

Jäägu see „ületamatus“ reklaamijate südametunnistusele, aga paindlikkuse ning mugavuse suhtes etteheiteid pole. Auto on üsna usin roolikeeraja soovidele vastu tulema, ka kurvides, ilma kurja vandumata kannatab temaga sõita ka ebatasasel külateel. Juhile on ruumi küllaga, kõrgust pea kohal ehk liigagi palju.

Sõiduriista praktilist loomust rõhutavad aga rohked panipaigad, alustades mahukatest panipaikadest laes.

Tourneo Connect maksab nii 25 000 – 26 000 eurot. Autolehe test on seda hinnanud pigem kõrgeks tasemeks.

Ahjaa, välimus! Arvestades suurust ja otstarvet pigem elegantne, isegi sale. Ning rõhutatud rattakoopad lubavad teda isegi ilusaks nimetada.