Ford Transit. Foto: Ford

Üks neist muutujatest on Ford Transit, mis järgmisel aastal saab juba 50seks.

Loomulikult pole mõtet kaubikut sõiduautona pidada, aga mugav on temaga kulgeda ikka küll. Nii lubavad väita mõned sajad kilomeetrid uue Transitiga.

„Uue Tourneoga olete sõitnud?“ küsis minult asjatundja enne teeleasumist.

„Jah!“

„Transit on veelgi parem!“

Igatahes väga julge lubadus. Mis vähemalt selles osas, mis autoga sõitmisse kui sellisesse puutus, ka tõeks osutus.

Täpsemalt:

-autosse istumiseks pole vaja olla kõrgushüppaja

-istuda oli minul, pigem algajale omase püstise sõiduasendi kasutajal, hea. Kõrvalistujad siiski kurtsid, et oleksid soovinud seljatoele mugavamalt nõjatuda.

-ruum oli avar, väljavaade hea,

-rooli asend reguleeritav, käigukang käepärane

-lae all jooksva laeka kasutamine ei nõudnud lisapingutust.

Mida aga selle auto puhul veel lubatakse? Erakordset vastupidavust, suurenenud veomahtu, uusimat elektroonilise stabiilsuskontrolli koos kurviaeglustussüsteemiga ning vähenenud hooldus – ja remondikulusid.

Täpsemalt: hooldama peab sõidukit 50 000 km või kahe aasta järel. Ka peaksid hooldetööd kestma vähem aega – nii tuleb ka maksta vähem.

Kuuekäiguline manuaalkast sobib rahuliku sõitja ning 2,2-liitrise diiselmootoriga hästi. Mootorid on võimsusega 100, 125 ja 155 hj. Tõsi, proovisin neist vaid üht, sedagi kergema koormaga, diivanvoodiga.

Kes oma igapäevatöös tavaliselt rohkem (kaubaruumi mahub neli auroalust) või raskemat kaupa vedama kavatseb hakata, peab ise proovisõidu tegema.

Kaubik on saadaval nii esi-, taga- kui ka nelikveolisena, valdav on siiski esivedu.

Kütusekulu on surutud vahemikku, mille üle veel sõiduauto omanikudki paarkümmend aastat tagasi oleksid rõõmustanud. Jäägu eritingimustel lubatud 6,4 liitrit 100 km kohta kõrvale, aga 8 liitrit 100 km kohta võib tõesti mõõduka tempo puhul välja lubada.

Maanteel tundus uus Transit meeldivalt kerge, kuid kindel. Väidetavalt on autol äärmiselt tugev kerekonstruktsioon – õnneks ei tulnud selle väite paikapidavust ei ühel ega teisel viisil proovida. Lihtsalt uskuma peab jääma ka 12-aastast läbiroostetamisgarantiid.

Kaupa laadida on mugav nii tagant kui küljelt, põrand on parajalt madal. Tootjad lisavad väite, et „kaubaruumi külgseinad on senisest püstisemad ning ukseavad suuremad“. Külgmine ukseava on 1,3 meetrit lai. Kasvanud on ka erinevate mudelite kaubaruumi maht, mis võib ulatuda kuni 15 kuupmeetrini.

Valida saab kolme pikkuse ning kahe katusekõrguse vahel.

Ning käige vähem tähtsa, kuid mitte tähtsusetuna: uus Transit on silmale kena vaadata.

Kaubiku hind algab 25 000 eurost.