Foto: Ilmar Saabas
Krõbeda külma saabumise järel tuleks oma autol:

- Enne sõitma asumist mõned minutid kohapeal soojeneda lasta. Sellest piisab, et mootor ja agregaadid liikumahakkamiseks piisavalt soojenevad. Eriti oluline on see auto mootorile, sest külma mootori koormamisel kohese sõidu alustamisega lüheneb mootori tööiga (vastupidavus).

- Lühikesel sõidul kõiki elektroonilisi ja elektrilisi lisasid üheaegselt mitte kasutada. Kui autol on palju elektrilist lisavarustust (esi- ja tagaklaasi soojendus, istme-, peegli- ja roolisoojendus), soovitame nende kasutamisel järgida põhimõttest, et kõiki elektrilisi tarbijaid kasutatakse ainult siis, kui see on vajalik ja lülitatakse välja koheselt, kui otsest vajadust enam ei ole.

Auto aku taastumine temperatuuri langedes pikeneb. Lühikeste linnasõitudega ja pidevalt sisselülitatud elektritarbijad võivad koos põhjustada olukorra, kus aku laetus järk-järgult alaneb ning ühel hetkel tabab meid ebameeldiv üllatus- aku ei ole suuteline enam autot käivitama.

- Aeg-ajalt lasta soojas üles sulada. Selleks sobib eriti hästi mõni (kaubanduskeskuse) parkimismaja.

- Parkimisel klaasipühkijaid varrastest mitte üles tõsta. See võib põhjustada klaasipühkijate varraste vedrude „väsimist“, mille tulemusena ei hoia klaasipühkijad enam sama tihedalt klaasi vastu. Selle asemel soovitame kasutada klaaside puhastamist lihtsustavaid klaasikaitsevahendeid või varuda autosse spetsiaalne aerosool klaasilt jää sulatamiseks.

- Paak võimalikult kütus täis hoida. Suurte temperatuuri-erinevuste tulemusena (auto üles soojendamine või hoidmine köetud garaažis) tekib paagi seintele kondensvesi, mis suuremates kogustes võib mootori töös tõrkeid tekitada. Selleks tuleks sõiduki kütusepaak hoida pidevalt temperatuurile vastavat kütust täis, sest see vähendab võimalust kondensvee tekkeks.