Nagu nimigi ütleb, koosneb auto kahest küllalt selgesti eristatavast osast, spordist ja van´ist ehk mahutavusest.

Sportlikkuses ei pea te kahtlema. Eriti kui valite tavalise 110 hobujõu asemel 150.

Tõsi, hind on sel juhul piisavalt kõrge, aga kui vajutad, siis ka läheb. Mõni ja veel mõni sekund ning oledki eessõitjast turvaliselt möödas, lihtsalt kiiruseosutile pead korraks äreva pilgu peale viskama.

Kiiruseosuti ja tema kõik kaaslased esipaneelil on nagu peavad. Ei mingit mängu, ei mingit disainivallatust: Vaatad peale, asi selge. See puudutab muidugi Golfi üldiselt.

Teine osa ehk mahutavus. Kes Golfi teab, teab ka, et eks suuresti oldi keskendunud esiistmeil-sõitjatele. Nüüd võib kaks inimest veel rahulikult sõidule võtta. Enamgi – ka nende kimpsud-kompsud mahuvad lahedalt pakiruumi.

On vaja rohkem jalaruumi, sõida tagaistmeid ettepoole, kui pakiruumi, saab muuta seljatoe kaldenurka. Kui istmetega veel veidi mängida, võib Sportvani kasutada isegi väikese koduremondi abimehena – kahemeetrine kardinapuu ei tee veel muret.

Väikesed panipaigad on samuti õigetes kohtades, kindlalaegas tänavust suve arvestades ei tundu jahutusega kindlalaegas sugugi ülearusena.
See van-ilisus võiks väikest viisi kahjustada Golfi sportlikku välimust, aga tulemus on siiski kena: praktilisusse on alles jäänud tubli annus sportlikkust, aga ka loomulikkust. Ei tarbetuid käänakuid, väljapunnitusi aga sissesopistusi.

Pikem sõit kinnitas esialgset lembetunnet. Kurviline asfalttee oli tõeline maiuspala. Ei mingit kahtlust, et auto jälgib sinu pakutud joont, on paindlik, reageerib kiiresti, ei loe raksatades maanteeauke.
Ühesõnaga, kui teil pole ambitsiooni suuremõõtmelise ja juba väljast liiga kallina tunduva sõiduriista suhtes, võiks üks valikud olla VW Golf Sportsvan.

Auto on jaotatud kolme varustustasemesse: Trendline, Comfortline ning Highline, esimese hinnad algavad 17 500, viimase hinnad 25 000 eurost. Sealjuures tundub keskmine varustustase juba üsna hea.

Väiksema hinna eest on pakkumisel väiksem mootor (1,2 TSI, 85 ja 110 hj), järgnevad 1,4 TSI (125 ja 150 hj) ning 1,6 TDI (110).

Keskmine kütusekulu jääb tehniliste andmete koostajale tuginedes vägagi piiridesse. Kas see ka igapäevasõidus tõele vastab, selgub siis, kui soov masin igatpidi proovile panna on aja jooksul üle läinud.