Vaieldamatult on aga tegemist õnnestumisega. Kahju vaid, et paljudel meist pole antud õnne selle sõiduriista omanikuks saada. Mis see takistus siis Mercedese puhul olla võib? Eks hind ikka, mis muu.

Tõsi, hinnakirja alustatakse nn tagasihoidlikust 27 000 eurost, aga eks õige auto alga 30st, tõtt öelda veelgi enamast tuhandest eurost. Seega: paljud neist, kes oma rahakoti peal uue auto soetavad, eelistavad kaks korda odavamat hinda.

Enne sõitu tõden, et mootor on 1,6-liitrine. No keskmiselt ongi mootorid 1,6-liitrised, ka sellel autol, millega mina iga päev sõidan.

See mootor oli aga hoopis teisest klassist. Mitmel korral märkasin kiiruskaamerat tõelise ehmatusega. Sõidan ju kuuekümnega, milles viga.

Ei, sa ei sõida 60ga. Sõidad 90ga. Lihtsalt mulje on selline, petlik. Loodan südamest, et varsti ei tervita mind politseinikelt laekunud postkaart, minu õnnelik juhinägu kiiruskaamerasse naeratamas.

Mootorite võimsus jääb 90 ja 155 kW vahele. Bensiinimootorid on töömahuga 1,6 ja 2 liitrit, diisel 2,2 liitrit.

Kütusekulu on ka bensiinimootori puhul väiksem kui kardetud (kui tugevamini gaasi annad, siis keskmiselt 7 liitrit sajale), seda enam, et kiirendusvõime tundub tavaliiklusega võrreldes piiramatu. Või vähemalt näib see mootori südika urina tõttu nii.

Ühesõnaga, võtke see auto ja minge maanteele. Siledale maanteele, soovitavalt. Sest vedrustus on jäik ja rehvid niisugused, et kui mõnda kopsakamasse auku põrutad, siis virutataks nagu vasaraga. Autole ja sõitjatele muidugi ka.

Kes keskmise Eesti maantee olemusega paremini tuttav, võib valida ka pehmema vedrustusega variandi. Seega: mõelge hoolega, mis stiili mees olete ning millisel teel 99/100 teie teekonnast kulgeb.

Autosse mahub kaks pluss kaks inimest. See tähendab, et kaks esimest võivad laiutada, tagumised peavad oma soovide taseme seadma esimeste järgi. Aga sõitmata ei jää ka neljakesi ning keegi vaevlema ei pea.
Pakiruum on selle auto kohta piisav. Kui soovite ka lapsevankrit kaasa vedada, ostke suurem auto.

Aga mitu ust on? vastus on pigem pretensioonikas. „Mercedes-Benz CLA on täiesti uuele autoklassile aluse panijaks,“ vastavad müüjad. „Tegemist on neljaukselise kupeega.“

Ning lisavad mitte just kõige tagasihoidlikumalt, et õhtutakistuskoefitsient on ühe mudeli puhul maailma väikseim, vaid 0,22.
Jäägu neile nende õigus. Omalt poolt lisan, et iluvõre on ka tõeliselt ilus.