Tänapäevased määrdeained teevad vanemates sõidukites rohkem halba kui head
Määrdeainete valimisel uunikumitele peab seega olema ettevaatlik. Vanades kasutusjuhendites on küll toodud mootori- ja transmissiooniõlide liigitused, kuid sellisel kujul pole nad enam tänapäeval kasutusel. Kinni tuleks pidada järgmistest põhireeglitest.
● Mida vanem on sõiduk, seda vähem manuseid tohib mootoriõli sisaldada! Sünteetilised mootoriõlid, mis tulid turule alles 1980-ndatel, ei sobi oma moodsate manuste tõttu vanadele sõidukitele.
● 2-taktilise mootoriga klassikalistel sõidukitel puudub üldjuhul eraldi õlipaak. Siin kasutatakse seguõlituseks vähelegeeritud 2-taktilisi mootoriõlisid (segamisvahekord 1:25, 1:33).
● Lihtsates käigukastides kasutatakse harilikult legeerimata monoviskoosseid API GL 1 transmissiooniõlisid. Värvilismetallist osadega ja/või märgsiduriga käigukastidele sobivad vähelegeeritud sööbimisvastaste manustega monoviskoossed API GL 3 transmissiooniõlid.
● Vanades kasutusjuhendites on õli viskoossus märgitud Engleri kraadides temperatuuril 50 °C. Määrake järgneva tabeli abil tänapäeval kehtiv SAE viskoossusklass.
SAE mootori- ja transmissiooniõlide ning Engleri kraadide võrdlustabel (ligikaudsed väärtused)
SAE klass 40 °C juures Engleri kraad 50 °C juures
mootor | transmissioon | alates | kuni |
10 W | 75 W | 2,20 | 3,25 |
15W, 20W, 25W, 20 | 80 W | 3,00 | 6,20 |
30 | 85 W | 5,20 | 8,20 |
40 | 90 | 8,80 | 12,80 |
50 | 10,50 | 26,00 |