● Mida vanem on sõiduk, seda vähem manuseid tohib mootoriõli sisaldada! Sünteetilised mootoriõlid, mis tulid turule alles 1980-ndatel, ei sobi oma moodsate manuste tõttu vanadele sõidukitele.

● 2-taktilise mootoriga klassikalistel sõidukitel puudub üldjuhul eraldi õlipaak. Siin kasutatakse seguõlituseks vähelegeeritud 2-taktilisi mootoriõlisid (segamisvahekord 1:25, 1:33).

● Lihtsates käigukastides kasutatakse harilikult legeerimata monoviskoosseid API GL 1 transmissiooniõlisid. Värvilismetallist osadega ja/või märgsiduriga käigukastidele sobivad vähelegeeritud sööbimisvastaste manustega monoviskoossed API GL 3 transmissiooniõlid.

● Vanades kasutusjuhendites on õli viskoossus märgitud Engleri kraadides temperatuuril 50 °C. Määrake järgneva tabeli abil tänapäeval kehtiv SAE viskoossusklass.

SAE mootori- ja transmissiooniõlide ning Engleri kraadide võrdlustabel (ligikaudsed väärtused)


    SAE klass  40 °C juures  Engleri kraad 50 °C juures

mootortransmissioonalateskuni
10 W75 W2,203,25
15W, 20W, 25W, 2080 W3,006,20
3085 W5,208,20
40908,8012,80
50 10,5026,00

* Märkus: tänapäevased SAE klassid kirjeldavad viskoossust 40 °C juures