Dacia Logan Foto: Renault/Dacia

Ei no, istumisel pole viga midagi. Tund aega sõidetud, ikka ei midagi. Kaks tundi, pole ka ebamugav. Siit auto esimene pluss: ka pikemal sõidul ei väsita istumine ära nagu võis arvata. Rooli keeramine samuti mitte, kui on sirgem ja tasasem tee.

Ning veel üks pluss: ega kütust ka niiviisi rahulikult kulgedes ülemäära ei kulu. Sain proovi-Logani, mille keskmiseks olid eelsõitajad näidikule saanud 7,5 liitrit. Mina püüdsin keskmist pikkade tundidega madalamaks sõita ning palju ei puudunud, et oleksin viie liitrini jõudnud. Igatahes paagitäie kütusega Leetu ja tagasi, pole paha. Paagi suurus: 50 liitrit.

Kütusekuluks maanteel näitavad tehnilised andmed 4,3 liitrit bensiini. Jah, just bensiini.

Ses mõttes jätkub 0,9-liitrisest bensiinimootorist küll, et rahumeelselt mööda maanteed kulgeda. Kui veel lisada siia mahukas pakiruum, pole väga majanduslikult mõtleval vanemal Eesti perel paremat sõiduriista tarviski. Hind alates 7790 eurost kõneleb iseenda eest.

No veidi varustust tuleb ka autosse ikka panna, aga kallimalgi juhul ulatub uus bensiinimootoriga Logan hinnas mõnesaja euro võrra üle 10 000. Diiselmootoriga variandi eest tuleb keskmiselt 2000 eurot rohkem välja laduda.

Välimusel pole ka miskit niisugust viga, et konkurendid teda teelt välja suruma kipuksid.

Nüüd sellest, mida selle hinna eest ei saa. 0,9-liitrine bensiinimootor kiirendab nullist sajani väidetavalt 11 sekundiga (diiselmootorid on aeglasemad). See pole küll paberil halb tulemus, aga tegelikkuses tuleb möödasõiduks valmistuda, mitte minna maanteel teadmata tulemusega jõuproovi tekitama.

Ses mõttes sobib Loganile Lätis levinud praktika, kus rahulikult sõitvad autod hoiavad end sõites üle katkendliku äärejoone ning lasevad kiirustajatel nn kolmandas reas mööda sõita. Harjudes lihtne ning liikluses praktiline.

Kehva teega pole uus Logan just kõige armsam kaaslane, ka kurvis pole temaga mõtet liigselt kallutama minna, soovitavad kitsas kere, alla tonnine tühimass ning 15-tollised rehvid.

Logani hinna eest ei saa muidugi tipp-viimistlust. Kuigi eks keemiakombinaat ole enamike autode sisu lähtekoht, oli Logani puhul seda keskmisest rohkem tunda. Istmiku või sõrmega isegi niivõrd mitte, aga ninaga küll.

Osta siis või mitte? Oleneb, mida tahate vastu saada. Igatahes talvine proovisõit kuluks ilmselt ka ära, et veenduda, kui põhjamaine see õhukesena tunduv sõiduriist siis ikkagi on.