Aastakümnete jooksul on Corolla tõusnud maailma enim müüdud (või siis ostetud autoks). Seda valmistatakse 16s tehases ning müüakse 150s riigis.

Nende teenete eest võiks Toyota oma vanuri auga vanaduspuhkusele lubada. Aga ei, vanakesele antaks uus elu, uued võimalused, lausa väljakutsed.

Kokkuvõttes: Käes on aeg, kus Eestisse võib hakata vaikselt ootama Corolla 11. põlvkonna mudelit. Nagu tähele panete, on reklaamikampaania juba alanud.

Olukorras, kus väiksemaid Toyotasid on vaikselt peale tulnud (IQ, Aygo) ning Yaris jätkab oma võitlust tunnustuse (tunnustatuse) eest, on Corollal sund ja surve üha suuremaks ning esinduslikumaks muutuda.

Pealegi on tal ju kaksikvend Auris, kelle saatus on Corollaga piisavalt sarnaneda, samas aga ka märgatavalt erineda.

Kui need kaks autot kõrvuti seisavad, on ikka sarnasust küll. Ning kui otsid, leiab ka väikesi erinevusi. Miks nad üldse lahku viidi, mine võta kinni!

Corolla on nüüd aga veelgi suurem, elegantsem, esinduslikum. Revolutsiooni hõngu ja käte imestusest pea kohale tõstmist pole, aga edasiliikumine on. Kujus, pikkuses, veidi ka laiuses.
Uus on mõnusalt voolujooneline, sihikindla ninaosa ning lõpetatuse tunde jätva tagaosaga. „Kaasaegne disain,“ rõhutavad müüjad.

Kahe telje vahele on mahutatud varasemale lisaks veel 10 cm, mis annab juurde hulga suurust ja soliidsust.

Auto pikkuse suurendamisega loodetakse korraga tabada kolme seltskonda:
-pere mahub paremini ära;
-ametiautona tekitab uus Corolla juba kerge ihaluse (seda autot sisaldavat ametit pidada);
-noor mees võib oma väljavalitule suurema autoga enda väärtusele mõned kraadid lisada.

Uue auto reklaamvideo rõhub just sellele viimasele: noor mees peatab auto, et tüdruk sõidule võtta, juba on mehel aga tume ülikond seljas, tüdrukul loor peas, juba hüplevad tagaistmel rõõmsad lapsed, siis peatutakse müüa oleva elumaja ees...

Või nagu ütles hea kolleeg: „Paadunud poissmeest selle reklaamiga ostma ei meelita!“

Aga tagasi auto kasvanud mahu juurde. Üks suuruskontrolli vahendeid – nn iseenda selja taha istumine – näitas, et ruumi on tõesti piisavalt ning mõni sentimeeter veel lisaks. Ka siis, kui esiiste oli piisavalt taha nihutatud, mahtus keskmist kasvu mees veel kenasti tagaistmele.

Ees kõrvuti istudes puutusid kahe mehe küünarnukid küll laegas-käetoel vahel kokku, kuid mitte häirivalt tihti.

Seega: ruumipuudust pole. Ning ka pakiruum oli piisavalt „ulatuv koobas“ selleks, et panna sinna kaks kopsakat reisikohvrit ning siis veel kaks väiksemat kohvrit.

Sisekujundus on meeldivalt akadeemiline, Eesti ühele juhtivale autoajakirjanikule Tõnu Ojalale jäid aga häirivana silma mõned varasematest põlvkondadest tuntud kujundusdetailid. Et kui juba uus, siis olgu ka uus.

Sõit uue Corollaga on mõnusalt sujuv, eriti hästi tundusid klappima diiselmootor, manuaalkast ning meeldivalt käänuline asfalttee. Kes asjast täpsemalt huvitub, siis Corollal on kolm mootorivarianti: 1,33-liitrine Dual VVT-i, 1,6-liitrine Valvematic ja 1,4-liitrine D-4D turbodiiselmootor. 

Kõiki neid pakutakse kuuekäigulise käsikäigukastiga. 1,6-liitrise Valvematicu bensiinimootoriga mudeli saab valida ka Multidrive S-i automaatkäigukastiga, 1,4-liitrise D-4D turbodiisli aga MultiMode’i mitmerežiimilise käigukastiga.

Mõnda norimisväärset siiski ka. Kui sõita ekraanil oleva kaardi järgi, võiks ekraan olla kõrgemal, et pilk teele ning pilk kaardile poleks nii erinevatel kõrgustel. Ka kippus päike ekraani üle valgustama (kliimaseade töötas aga ka päikeselise ilmaga mehe eest).

Tootjate väitel on uus Corolla eelkäijatega võrreldes ka vaiksem.

Uus Corolla võiks ostja jaoks olla nn kindla peale minek. Kui ikka üht autot on müüdud 10 põlvkonna jooksul 40 miljonit ning endiselt leidub tuhandeid truuks jäänuid, ega siis 11 põlvkond ka riski võtmine pole.

Pealegi: elu on näidanud, et uus mudel toob uue huvilaine. Võrreldes mullusega kavatseb Toyota kasvatada aastaks 2014 Euroopas Corolla müüki 40% võrra. Tõusu loodetakse juba tänavu ning sügisest on plaanitav müügihitt ka Eestis platsis.

Uue Corolla hinnad algavad 14 990 eurost.