1. Berliini Komische Oper on aastakümneid olnud muusikaTEATRI kõige olulisem kants Euroopas. Nende dirigendi, noore eestlanna Kristiina Poska sõnul (intervjuu „Sirbile“ 2.08.) hinnatakse seal artistide näitlemisoskust sama kõrgelt kui laulmisoskust. See on muusikateatri ideaal. Nendelt on kavas lavastus „7 surmapattu“, mis oli eelmise aasta Berliini teatrielu suursündmus. Nii tutvustas seda meile ka Eesti kultuuriatašee Berliinis Harry Liivrand, tänu kelle initsiatiivile gastroll ka teoks sai.

2. Esimest korda on festivalilaval muusikal ja esimest korda tellis festival täiesti uue teose – nii muusika kui ka libreto. On sündinud uus teos lastele ja noortele! Meie oma Eesti kirjandusteose ainetel loodi koguperemuusikal „Arabella“. Leelo Tungla libretos on rõhuasetus sellel, et kuidas kasvab 9-aastane üksik laps, kelle maailma täiskasvanud on ööl ja päeval ametis mammona hankimisega.

3. Publiku soovile vastu tulles oleme katnud kloostri aknad pimendava kattega, et etendused saaks alata tund varem (varem segas teatrivalgust akendest paistev päike).

Kavas on ooperid „Faust“ ja „Albert Herring“ (Inglise Opera North), koguperemuusikal „Arabella“ (festivali produktsioon), ooper „Tsaari mõrsja“ (festival Promfest, Kaunase ooperi- ja balletitetaer), lavateos „7 surmapattu“ (Berliini Komische Oper), balletid „Figaro“ ja „Uinuv kaunitar“ (Kremli ballett).

Festivali programmi-põhimõtteid järgides on selle aasta kavas: 1) 20. või 21. sajandi teos („Albert Herring“), omapoduktsioon („Arabella“), uudne ja tavatu muusikateatri žanr (ballet lauludega „7 surmapattu“).

Mitme riigi kriitikute seas tuleb festivalile ka vene ooperiportaali operanews.ru juht Dr. Alexander Matusevich. Reporteri ja fotograafi on saatnud ka selline väljaanne nagu Financial Times.