9 aastat on konkurss toimunud Tallinnas ja Tartus. See tähendab, et osaleda said vaid Tallinna ja Tartu klienditeenindajad. Võibolla oli kahe linna piiritlemine põhjuseks, miks sellest konkursist tegelikult nii vähe teatakse. Sellel aastal oli esimest korda võimalik osaleda parima klienditeenindaja valimistel kogu Eesti teenindajatel. Märtsis 2013 kuulutati välja kolm konkurssi: „Tartu parim teenindaja 2013", „Tallinna parim teenindaja 2013" ja „Teiste Eesti piirkondade parim teenindaja 2013". Iga konkursi 3 parimat saadeti üle-eestilisse vooru, mille käigus selgus „Eesti parim teenindaja 2013"

Konkursil osalemine on suurepärane võimalus ambitsioonikatel teenindajatel oma võimete proovilepanekuks. Konkursist sain teada oma tööandja käest. Nii otsustasingi proovida, kaotada polnud ju midagi, ainult võita. Võita juurde teadmisi ning oskusi ja mis peamine: saada kinnitust oma käitumismaneerile klienditeenidajana. Registreerusin konkursile „Teiste Eesti piirkondade parim teenindaja 2013". Kokku registreerus üle viiesaja osaleja.

Esimene voor oli veebikeskkonnas neljal järjestikusel tööpäeval. Lahendada tuli teenindussituatsiooni ülesandeid. Igas situatsioonis oli üks väga närviline ja vihane klient, mingi tõeline probleem või lausa viga (mida tegelikult võibolla mina ei teinudki, eksis hoopis keegi teine) ja mina, kui klienditeenindaja. Minu ülesandeks oli kirjutada oma nägemus antud probleemi lahendamiseks, kasutada võis 1000 tähemärki. Veebikeskonnas olin ma kõigepealt suhteliselt väsinud kassapidaja suures kaubakeskuses 24. detsembril õhtul. Järgmisena hädaabi kõnedele vastaja, kes peab vihase ja hüsteeritseva kliendi maha rahustama ja rahulikult rääkima panama. Seejärel hotelli administraator ja kliendiks abielupaar, kelle broneeritud tuba tegelikult ei olegi vaba. Viimaseks ülesandeks „oled lasteaia kasvataja, vastaseks väsinud ning vihane isa, kelle poeg on oma riided ära kaotanud„.

Iga lahendatud ülesande eest sai punkte ja 10 suurimat punktisummat teeninud osalejat said edasi järgmisesse vooru. Peale esimest vooru olin kümnendal kohal. Minu miinuseks oli, et veebivoorus kirjutasin ma kolm lahendit pikemana, kui 1000 tähte. Selle kohaga pääsesin edasi järgmisesse vooru.

See oli video-näitlemise voor. Tallinnas, Eesti Energia konverentsikeskuses, ootas meid ees närvesööv teadmatus. Kaamerate ees tuli žüriile end tutvustada, vastata teenindusvaldkonna küsimustele ja teatraalselt läbi mängida kaks situatsiooni. See oli omalaadne kogemus osaleda samalaadses teleshows nagu paljudele tuttav „Jumal tänatud, et sa siin oled..." Esimene situatsioon oli tuttav veebivoorust. Reaalselt mängisime läbi hotelli ülesande. Peale väikest pausi tuli teine ülesanne. Seda ei teadnud keegi ette. Ukse taga said paberi , kuhu oli kirjeldatud situatsiooni algus ja siis lihtsalt lükati sind uksest sisse, näitlejad juba ootel. Aega anti lahenduseks 5 minutit. Selle situatsiooni lühikirjeldus oli järgmine: oled abieluregistreeija abi, kohe algab pulma ametlik osa, rahvas on saalis ootel. Vahetult enne pruutpaari sisse astumist lähevad pruut ja peig niimoodi tülli, et peigmees jookseb minema. Ukse taga on hüsteeritsev pruut. Lahenda olukord, et pulm toimuks. Sel hetkel, kui uks minu selja taga sulgus, otsustasin, et kuna see teenindusvaldkond on mulle võõras, tuleb seda huumoriga teha. See oli minu trump, sest meie etteaste läks nii hoogu, et keegi ei vaadanud kella. Kõik naersid ja žürii veel kõige rohkem. Igatahes see pulm sai teoks, pruut sai oma kalli peiu ja ämmad-äiad elukooli tunnistuse. Päeva lõpus toimus autasustamine ja minu suureks üllatuseks olin võitnud konkursi „Teised Eesti piirkonnad - parim klienditenindaja 2013" II koha. I koht läks Rakverre : Liina Tölpt Põldmaa Kaubanduse AS-ist, III koht läks Põltsamaale : Karin Sefer EMT esinduse klienditeenindaja. Saime kolmekesi hulgaliselt kingiks erinevate firmade kinkekaarte, kruiisi merele, raamatuid, sauanalina, maiustusi ja lilli. Kõige rohkem aga kallistusi ja palju häid soove teistelt kandidaatidelt ning žüriilt. Tööandjalt Olerex AS-i poolt ootab mind reis soojale maale.

Edasi ootas meid suur konkurss Tallinnas, kuhu tulid kokku iga konkursi 3 tugevamat, et välja valida Eesti parim teenindaja.

Tallinnas 27. märtsil toimus hea teeninduse konverents - õppepäev, mille lõppedes valiti parim teenindaja. Žürii tegi oma otsuse veebilahendite ja videopäeva materjali põhjal. Parimaks valiti tartlanna Tairi Leis. Tema osales juba teist aastat järjest. II ja III koht läksid Talinnasse Reval Cafe ja Swedbanki teenindajatele. Mina jäin IV kohale ja andsin züriile lubaduse edaspidi natuke lühemalt kirjutada. Kahju küll, et nii läks, õnneks on mul võimalus järgmine aasta uuesti proovida. Kindlasti osalen ja kutsun kõiki teisi julgeid ja vahvaid Are valla piirkonna klienditeenindajaid kaasa lööma, sest see kogemus on võrratu. Sain osaleda mitmel väga huvitaval koolituspäeval, tutvuda paljude imetoredate inimestega üle Eesti ja mis peamine: sain kinnitust enda tõekspidamistele töötades klienditeeninduses. Kogu Hea Teeninduse konkursi korraldas firma: Aeternum Koolitus ja Konsultatsioonid OÜ, kelle üllaks eesmärgiks on teeninduskultuuri tõsmine kogu riigis.

Pöidlad pihus loodan, et järgmisel aastal saan osaleda juba Pärnu parima teenindaja konkursil, sest igas Eestimaa piirkonnas leidub häid ja tublisid teenindajaid. Nii on neid lihtsam leida ja tunnustada. Tunnustamine motiveerib ka teisi teenindajaid pingutama ning muutuma ikka paremaks, et Eesti võiks klienditeeninduse tasemelt kindlustada koha esikuuikus Euroopa mõistes.

Naerata ja maailm naeratab Sulle vastu....

Ilusat kevade jätku!