Teiseks äärmuseks festivalil on Iisraeli vokaalgrupp Voca People (21. august). Miljoneid kordi YouTube´is vaadatud grupp kogub maailmas oma ainulaadse show´ga tõusva tähe kuulsust. Olles ise pärit planeedilt Voca (mille suhtluskeeleks muusika), peavad nad oma kosmoselaevaga tegema hädamaandumise võõral planeedil Maa. Selleks, et edasi lennata, peavad tankima oma laeva muusikalise energiaga. Nii laulavad (loe: kohandavad) nad läbi hulga Maa muusikat, tegemata vahet žanritel ja ajastutel - kütuseks läbi ühtviisi Bach ja rock. Igas riigis „tangivad" tulnukakostüümis lauljad ka otse publikult saadud selle rahva muusikat. Nii et etendus on loominguline ja igal maal veidi erinev. Objektiivsete väärtuste hulka kuulub laitmatu vokaal, pillide järeleaimamine ehk beat-box ja kaunis ansamblikõla. Vene rahvusballetti tasub vaadata neil, kes hindavad klassikalist vene balletti („Chopiniana" ning „Romeo ja Julia" 15. august) või siis värvikat-tempokat idamaa armastuslugu („Bajadeer" 16. august). Venemaa hinnatuima teatripreemia „Kuldse maski" on saanud lavastus Bizet´ ooperile „Carmen" (19. august) nii muusikateatri lavastuse kui naispeategelase kategoorias. Aga lavastus on alla 14-aastastele keelatud - karm tõelus armastuse võimalikkusest Hispaania vere ja poriga määrdunud tänavatelt. Teine näide Moskva ooperiteatri Helikon ja selle kuulsa lavastaja Dmitri Bertmani loomingust on aga just perele: Dvoraki ooper „Näkineid", mis põhineb Anderseni printsi ja näkineiu muinasjutul (18. august). Oluline on Birgitta Festivalil alati näidata omaproduktsiooni - seekord on see koostöös Pärnu Promfestiga. Noore Verdi tuline ooper „Attila" (13. august) toob publiku ette tavapärase aastates peategelase asemel noore võimeka Valgevene bassi Anatoli Siuko. Üllar Saaremäe lavastus hunnide kuningast tõotab üllatavat psühholoogilist režiid. Dirigent Erki Pehk on kaasanud Kaunase ooperi koori ja orkestri ning rahvusvahelise trupi lauljaid.