„Riigiettevõtte [Elroni] plaan kahjustab nii ühistranspordi kasutajaid, maksumaksjaid laiemalt, kui ka samas sektoris riikliku dotatsioonita reisijatevedu korraldavaid bussiettevõtteid, mis toodavad riigile maksutulu,“ seisab bussiettevõtjate ühispöördumises.

„Maksumaksjate raha eest kavandatakse arendada reisirongi luksusteenust, kahjustades seejuures vaba konkurentsi ja maksutulu, mida toovad riigieelarvesse bussifirmad.“

Elron on viimase kolme aasta jooksul saanud bussifirmade andmeil dotatsioone ja abirahasid kokku 95 miljonit eurot, mida on rohkem kui Estonian Airile antud toetus. Elroni ärikulud kasvasid möödunud aastal üle 230% ning riiklik toetus ainuüksi tegevuskuludele kasvas viimase aastaga ligi 170%. Samas jäid äritulud 41% väiksemaks.

„Iga Tallinnast Tartu poole väljuv rong võtab riigieelarvest kaasa 1300 eurot. Neid väljumisi on aastas tuhandeid, dotatsioonikulud on miljonites. Iga rööbastele lisanduv dotatsioonivagun kasvatab riigi kulusid ning samaaegselt vähendab maanteetranspordist riigile teenitavaid tulusid,“ seisab pöördumises.