Kolmandal päeval toimus õpilaste poolt koostatud ettekannete tutvustamine koolipäeva teemal ning kontsert, kus kõik osalevad riigid esitasid oma laule ja tantse. Meie tüdrukute esituses kõlas  eurolaul „Tii", mida saab kuulata ja vaadata meie kooli FB lehelt. Meie partnerkool Soomes on muusikakallakuga, seetõttu oli eriti nauditav  kuulata nende orkestri ja 9. klassi poistebändi esitusi. Arvan, et projektikoosolekul said uusi teadmisi ja mõtteid  nii õpetajad kui ka õpilased.

Järgmine projektikoosolek toimub Hispaanias, Sevillas maikuus.

Allpool saate lugeda meie õpilaste muljeid projektist.

Merit-Karmel: Comeniuse projekti raames veetsime viis sisukat ja põnevat päeva Soomes, Helsingist eemal asuvas väiksemas kohas nimega Espoo. Seal veedetud aeg möödus kiiresti, mis tähendab, et reis läks korda. Sõit sinna oli ärev ning ärevus aina kasvas, kui meid sadamas võõrast keelt rääkivate soomlaste autode peale võeti. Peagi tutvusime igaüks enda uue ajutise pere ja koduga ning elasime ilusti sisse. Selle viie päeva jooksul puutusime kokku erinevate rahvuste esindajatega ning seeläbi praktiseerisime ka inglise keele oskust. Kindlasti on meie reisiseltskond jällegi kogemuse võrra rikkam, oleme saanud taas silmaringi avardada ning proovida elu teises keskkonnas.

Alar: 18. - 22.03.2013 käisime mõne õpetaja ja õpilasega Soomes (Espoos). Esimene päev kulus põhiliselt sinna minemisele. Kell 12.00 startis meie buss Tartust Tallinnasse. Seal oli meil natuke vaba aega ning siis läksime laevale. Laevasõit Soome kestis kokku 2,5 tundi. Kui me lõpuks kohale jõudsime, oli juba üsna pime ja meid ootasid inimesed, kes meid perede juurde viisid. Minuga samas peres oli veel üks hispaanlane, kes oli väga tore ja sõbralik. Pere, kes mind majutas, meeldis mulle väga, pereema kontrollis alati, kas meil olid kõhud täis ja kõik korras. Järgmised kolm päeva olid väga toredad. Me käisime nende tunde vaatamas, matkamas, Helsingis ringkäigul, restoranis söömas jne. Kokkuvõttes võib öelda, et oli tore reis, sain palju uusi tuttavaid, suhelda võõrkeeles ning tutvuda Soome kommete ja kultuuriga.

Evelyn: Mulle meeldis Soome reisi juures see, et mu silmaring laienes üsna palju ja ma sain sealt palju uusi tutvusi ning  rääkides inglise keeles tundsin oma üllatavalt head keeleoskust. Tüdruk, kelle nimi on Sini ja kelle juures ma need neli päeva elasin, oli väga sõbralik ja me sõbrunesime juba esimesel õhtul. Õhkkond oli rahulik ja mõnus ning ma ei pidanud kordagi pabistama millegi üle peale wifi parooli küsimise, mida oli pisut kummaline teha. Päevad möödusid üsna kiiresti, aga nende sees toimus paljugi, näiteks käisime me vanas ja uues koolis, kus mulle jäi silma just see uuem kool. Koolimaja oli hiiglaslik ja kõik liikusid seal sokkide väel ringi. Ega seda ju kuskil Eesti koolides väga ei kohta. Igatahes oli see natuke naljakas. Üllatavalt polnud koolis ainult soomlased, vaid seal oli erinevast rassist õpilasi ja isegi töötajaid.

Mis koolis üldse toimus meie sealoleku ajal? Suhtlemine teiste rahvustega, istumine tundides ja jälgimine, kuidas Soomes õppimine käib, iga riigi esitlused ja esinemised sööklas/aulas jne. Ja rääkides erinevate riikide esitlustest, siis pidin just mina meie kooli esitlusega esinema. Kuigi ma polnud esitlust üldse harjutanud, tuli mul see üsna hästi välja, aga ma pabistasin ikkagi, sest rahvast oli seal väga palju. Pärast esitlust toimus meie klassi tüdrukute esinemine lauluga, mis tuli ka hästi välja.  Peale koolis olemise käisime me matkal Nuuksio looduspargis. Ja lõpuks saabus see päev, mil me pidime lahkuma sellest armsast kohast ja oli kuidagi nii masendav sellest perest lahkuda ja jälle Eestisse tulla. Kokkuvõttes meeldis mulle Soome reis väga!

Andris: Kool oli suur ja ilus. Õpilasi oli palju. Me ööbisime peredes. Minu
pere oli tore ja lahke. Süüa sai väga hästi. Üritused oleksid võinud olla paremini organiseeritud. Disko oli lõbus ja hea muusikaga. Looduspark oli ka väga ilus.

Joanna: Soome minnes oli mul suur ärevus sees. Kannatamatult tahtsin tutvuda uute inimestega ja veeta vaheaega koos oma uue perega. See oli nii lühike aeg, aga saime väga lähedasteks. Koju tagasi minna oli kurb, et reis läbi sai.  Soomes viibitud ajal käisime kahes koolis. Ma olen väga õnnelik, et meie koolis ei kohtle õpilased oma õpetajaid nii halvasti kui seal, kuid hoolimata sellest väikesest ja ainukest negatiivsest kogemusest sain ma väga palju uut kogeda, mis kunagi meelest ei lähe. Koos perega sai käidud shoppamas ja bowlingut mängimas ning koos veel palju muid toredaid tegevusi ette võetud. Selliseid projekte, mis võimaldavad õpilastel  teistesse maadesse reisida, võiks sagedaminigi olla.