Esimese rongi saabumise järel toimuvad pool aastat kestvad rongikatsetused, mille jooksul reisijatevedu rongiga ei saa korraldada. „2013. aasta sügisest loodame juba uue veeremiga Harjumaa rongireisijaid teenindada," sõnas Kaareste. Lõplikult pääsevad uued diisel- kui elektrirongid reisijaid teenindama 2014. aasta alguseks.


Olulisemad uudised uute reisirongide valmistamise protsessist on koondatud aadressile uus.elektriraudtee.ee. Kodulehekülg kajastab Elektriraudtee AS-i poolt läbiviidava uute elektri- ja diiselreisirongide hanke kulgu.


Elektrirongide maksumusest finantseerib 85% Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee Stadler Bussnang AG-lt kuus 4-vagunilist ja kaksteist 3-vagunilist elektrirongi. Lisaks võtab Elektriraudtee kapitalirendile Stadler Bussnang AG-lt kuus 2-vagunilist, kuus 4-vagunilist ning kaheksa 3-vagunilist diiselrongi.


Hanke raames soetatakse ka kõik vajalikud depooseadmed ning 5-aasta varuosad kogu rongipargile.