Selgelt on näha, et ka vallajuhid elavad liiga normaalset elu ning paha ei teeks neid nö peateelt korrakski kõrvale meelitada. Teades, et Rae vallajuhtide peades istub juba pikemat aega kinnisidee olla heas vormis Fakto Auto Tallinna Rahvasõiduks, mis toimub 25.augustil, siis oli mõttekas võidelda esialgse füüsilise vormi testimine Rae Sõnumite headesse kätesse.

Veider

Muidugi, raske on leida midagi, mis on kõigi jaoks ühtemoodi ebanormaalne. Kas peapeal seis on normaalne või ebanormaalne ja kui teha seda keset Raekoja platsi? Sellises olukorras, kus piir normaalse ja ebanormaalse vahel on inimeste peades hägune, on mõistlik pakkuda ebanormaalse pähe midagi veidrat.

Vallajuhid saavad enda kasutusse ilma pedaalide ja piduriteta classic tüüpi jalgrattad, millega tuleb edasi liikuda koorepurukattega rajal ja aja peale. Esimesel rattal, mille leiutas prantsuse leidur Comte de Sivrac ei olnud ju pedaale, pidureid, sadulat tänapäeva mõistes ega midagi peale kahe ratta, mis olid teineteise taha puitraamile kinnitatud. Ja tegemist oli toona ju vankriratastega, mitte õhkkummidega.
Ühesõnaga, proovime taastada algseisu ja pugeda veidikenegi härra Comte de Sivrac nahka.

Kohutav sõit

„See on kohutavalt ebamugav", kommenteeris abivallavanem Jaan Alver oma esimest kogemust sõitmisel ilma pedaalide ja piduriteta. No mis sõiduks seda nimetada saigi, see oli rohkem jalgadega vehklemine hoo sisse saamise nimel.

Kuid kohutavad asjad ei ole alati nii kohutavad, vahest võivad need isegi lõbu pakkuda. Vallavanem Mart Võrklaev ei varjanud sugugi oma suhtumist veidrasse sportlikku katsesse, selles olid olemas kõik elemendid, mis tagasid päeva teiseks pooleks hea meeleolu.

Abivallavanemad Tarmo Toomet ja Madis Sarik jõudsid mõelda lisaks sportlikule sooritusele ka sõidustiilile ja seda ka demonstreerida. Peale distantsi läbimist tõdesid siiski, et vanaaegses sõidustiilis pole midagi nauditavat.

Fakto rattavõistlusel väntamine kaasaegse jalgrattaga tundub ahvatlevam kui kunagi varem.

Väga hea, katse kukkuski välja piisavalt ebanormaalne ja mis veel olulisem kaasaegse jalgratta väärtus tõusis sõitjate silmis kordi, sest ole ju vahest nii, et asjad ja võimalused, mis meid igapäevaselt ümbritsevad tunduvad iseenesest mõistetavad. Distantsilt vaadates on vaade alati teine.

Kuid tulles nüüd vallajuhtide jaoks selles ettevõtmises olnud kõige olulisema juurde tagasi. Milline on nende hinnang oma füüsilisele vormile kaks kuud enne suursõitu? Üsna sarnaselt kõlas, et vorm on täpselt selline, et paras regulaarselt treenima hakata.

Treeningutega alustamiseks on nüüd Sinulgi paras aeg. Fakto rahvasõit toimub juba 25. augustil.