Viimsi vallavalitsuse saartespetsialist Igor Ligema selgitas rahaeraldist ning edastas väljavõtte Viimsi vallavalitsuse kirjast majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, milles põhjendatakse rekonstrueerimise vajadust:

„Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on otsustanud projekteerida ja ehitada laeva reisijate ja kauba transportimiseks Prangli saare ja mandri vahel. Veeteede Ameti tellimusel on ettevalmistatud laeva eelprojekt ja tehtud investeeringutaotluse arvestused.

Prangli uue laeva ohutuks sildumiseks ehitatakse vastavad rambid

Seoses uue, Prangli saare ja mandri vahelist reisijate- ja kaubavedu teostava laeva projekteerimisega ja ehitamisega tekkib vajadus rekonstrueerida Leppneeme ja Kelnase sadamate rambid. Loodetavasti valmib uus laev 2013. aasta alguses. Selleks, et uus laev saaks ohutult silduda, tuleb olemasolevates sadamates teha ümber- ja juurdeehitustöid.

Käesoleval ajal on kai rambikoha laius mõlemas sadamas  4,5 m. Uue laeva laiuseks on kavandatud 6 m. Täna paiknevad rambid mõlemais sadamas kohe kaide nurgas. Selleks et tagada reisijate ja veeremi liikumine kaile ja laevale on vaja laiendada rampe 1,5 m võrra ja projekteerida ja ehitada lisaks juurde rambi kõrguse reguleerimise võimalus.

Vastavalt meie poolt võetud hinnapakkumisele tuleb Leppneeme- ja Kelnase sadama reguleeritava kõrgusega rampide projekteerimise maksumuseks 5,8 tuhat eurot. Leppneeme sadamas rambi valmistamine ja paigaldamine maksaks 56,2 tuhat eurot ning Kelnase sadamas rambi valmistamise ja paigalduse maksumus on 58,2 tuhat eurot. Kokku maksavad ümberehitustööd, mis on vajalikud uue laeva sildumiseks 144,2 tuhat eurot. Hinnad võivad muutuda kui seadme kandejõud vajab tugevdatud metallist valmistatud detaile.

Kuna Püsiasustusega väikesaarte seaduse § 9 lg 3 sätestab, et väikesaare liikluse ühendustee osaks oleva sadama või sadamarajatise uuendamist rahastatakse riigieelarvest, taotleb Viimsi Vallavalitsus Ühistranspordiseaduse § 18 alusel toetust sadamate infrastruktuuri objektide uuendamiseks 144,2 tuhat eurot.“

Ehitus peaks algama enne 2013. aasta sügist

Veeteede Amet sõlmis 19. märtsil 2012 lepingu mandri ja Prangli saare vahel ühenduse pidamiseks ettenähtud jääklassiga teraskorpusega reisiparvlaeva soetamiseks riigihanke võitjaga Reval Shipbuilding OÜ, vahendab Mereblog.

2 985 600 eurot maksev laev peaks valmima 24 kuud pärast lepingu allkirjastamist ehk siis 2014. aasta kevadeks.

Siiski Viimsi abivallavanema Endel Lepiku sõnul on ka optimistlikum prognoos, mille kohaselt hakkaks uus parvlaev Leppneeme sadama ja saare vahet käima juba 2013. aasta sügisest.
Kui leping alla kirjutatakse, siis ehitaja lubab laeva liinile 2013. aasta sügisel. Seda aga juhul , kui suudetakse ära teha laeva jääkatsed.

Järelikult peaks sadamate rekonstrueerimine algama kindlasti enne 2013. aasta sügist, kuna muidu ei oleks uuel laeval sadamas võimalik silduda.

Uued laevad ehitatakse ka Abruka, Kihnu, Ruhnu ja Vormsi liinidele

Valitsus otsustas 2010. aastal eraldada 340 miljonit krooni Abruka, Kihnu, Prangli, Ruhnu ja Vormsi liinidele uute laevade tellimiseks.

Esimesena (20.12.2010) kooskõlastas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium lepingu uue katamaraantüüpi reisilaeva ehituseks Ruhnu Liinile. Ligi 3,2 miljonit eurot maksnud laeva ehitas Baltic Workboats.

Laev on nüüdseks valmis saanud ja ootab hetkel üleandmist, Runö pidulik vettelaskmine peaks toimuma 27. aprillil.

Selle aasta alguses kuulutati peale Prangli ka Abruka, Kihnu ja Vormsi saartega ühendust pidavate laevade soetamiseks mõeldud riigihanked.

Veeteede ameti teatel selguvad võitjad eeldatavalt paari nädala jooksul.

Kõik laevad rahastatakse 100 protsendi ulatuses Euroopa regionaalarengu fondist. Laevad tellitakse projekti “Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine” raames.

Fotod on tehtud rekonstrueerimist ootavast Kelnase sadamast, Prangli saarel.