Foto: AS Sebe

 
Reisijate nupulevajutusega avanevad bussi kaks tagumist ust. Esimese kahe ukse avamine on jätkuvalt bussijuhi ülesanne.
 
Novembri keskpaigani testitavale Mercedes-Benz Conecto G-le on paigaldatud ka nutikas telemaatikaseade FleetBoard, mis annab reaalajas ülevaate kütusekulust, juhi sõidustiilist ja  paljudest muudest andmetest.
 
Lõõtsbussi andis Tartu linnaliinidele kasutamiseks rendile AS Silberauto. "Alates sellest, kui SEBE Tartus eelmise aasta alguses linnaliine teenindama hakkas, on ühistranspordi kasutajate arv Tartus kasvanud," lausus Silberauto busside müügijuht Pärt Põldemaa. "Kuna SEBE-l veel lõõtsbusse ei ole, leidsime võimaluse anda kaasaegsetele keskkonna- ja turvalisusnõuetele vastav 171 reisijakohaga Conecto G testperioodiks bussifirma käsutusse."
 
Testimise ajal teenindab valge Mercedes-Benzi lõõtsbuss enamasti linna pikemaid liine 1, 3  ja 4. "Samuti võivad võimaluse uut bussi testida saada liinide 5 ja 12 reisijad," lisas SEBE linnaliikluse juht Üllar Kaljuste.
 
Kaljuste sõnul on eesmärk testperioodi lõpuks saada pilt nii bussi kasutuselevõtu potentsiaalist kui ka ekspluateerimise näitajatest. "Nelja nädala jooksul jälgime muidugi opereerimiskulusid, aga ka bussi täituvust, reisijate rahulolu ning sobivust  Tartu tänavatega," märkis Kaljuste.
 
AS SEBE teenindab reisijaid Tartu linnaliinidel alates 2011. aasta algusest, mil kogu liinivõrk sai uued madalapõhjalised bussid. Uued bussid said ka reisijate sooja vastuvõtu osaliseks - mullu sõitis Tartu linnaliinidel aasta varasemaga võrreldes ligi 5,6 protsenti enam reisijaid.
Foto: AS Sebe