Iluvitamiinid, mis tõesti toimivad


santa maria tehases
Vitamiinirikas toitFoto: Andres Putting

Kuidas saada säravat näonahka, terveid ja ilusaid juukseid ning muuhulgas vähendada miimikakortsukesi? Apotheka farmatseut Kerli Valge jagab soovitusi kaunima välimuse heaks.

Etteruttavalt tasub öelda, et pelgalt üks vitamiinipurk imesid korda ei saada. Terve ja särava välimuse suurimateks vaenlasteks on suitsetamine, alkohol, liigne kohvijoomine, vähene uni, ühekülgne toitumine ja päevitamine ilma nahka kaitsmata.

Oluline on olla füüsiliselt aktiivne, viibida iga päev värskes õhus ja juua piisavalt vett. Noorusliku naha säilitamiseks tasuks piirata liigset päevitamist ja piisavalt niisutada oma nahka. Ent millised lisavitamiine võtta, et tunneksid end veelgi ilusamana?

Kui nahk on kuiv, vana ja ilmetu, siis võib sul olla A-vitamiini puudus. A-vitamiin parandab naha tekstuuri ja aitab kaasa peente kortsude vähenemisele. Muuhulgas on A-vitamiinist abi ka siis, kui sul on tumedad silmaalused. Lisa oma menüüsse rohelisi aedvilju, porgandit, maksa, kalamaksaõli, muna, juustu, piima ja piimasaaduseid või haara apteegiriiulilt lisakapsleid.

C-ja E-vitamiinid ning ka seleen aitavad kaitsta rakke oksüdatiivse stressi eest. Vitamiin C aitab kaasa kollageeni normaalsele moodustumisele naha normaalseks talitluseks. Kollageen on naha koostisosa, mis oma heale veesidumisvõimele vastutab naharakkude elastsuse ja uuenemise eest. C-vitamiini leidub peale kiivi ja tsitruseliste palju ka koduaia marjades. Eriti vitamiinirikkad on näiteks mustad sõstrad.

E-vitamiin kaitseb nahka UV-kiirguse eest, takistab kortsude teket ja aeglustab vananemisprotsessi. Tee kindlaks, et sinu toidulaud sisaldaks pähkleid, seemneid ja erinevaid idandeid, et saaksid piisavalt E-vitamiini.

Loe edasi Lõunaeestlasest.