Ehitustööd saavad olema mahukad ning liiklussõlm peab lepingu järgi valmima 2015. aasta lõpuks. Liiklejad peavad küll ehitustöödega arvestama, kuid igapäevast marsruuti ilmtingimata muuta ei tule. Teeehitajad, firmad RTS Infraehitus OÜ ning Rand ja Tuulberg AS, peavad tööde ajal tagama Tallinna ringteel vähemalt 1+1 asfalteeritud sõiduraja olemasolu.

Ka ajutised ümbersõidud ja laiendused peavad olema asfaltbetoonist kattega. Lepingu järgi ei tohi ehitusalal liiklusseisakud ületada 5 minutit ja seisakutest tekkinud järjekorrad ei tohi ületada 1,5 kilomeetrit.

Ristmik nihkub

Allan Kasesalu sõnul tuleb praeguse Kurna-Tuhala tee ristmiku asemele eritasandiline ristmik ning ka jalg- ja jalgrattatee viiakse viaduktiga üle Tallinna ringtee. "Kurna-Tuhala maantee ristumiskohta nihutatakse 300 meetrit Jüri poole ja viiakse sealt samuti viaduktiga üle ringtee," ütles ta.

Koos eritasandilise ristmikuga ehitatakse neljarealiseks ka ringtee 4,4-kilomeetrine lõik olemasolevast Jüri eritasandilisest ristmikust kuni Kurna sõlmeni. Luige poolt ehitatakse praegu ringteed samuti neljarealiseks. See kõik on osa suuremast projektist, mille eesmärgiks on ehitada neljarealiseks kogu Tallinna ringtee.

Lisaks kergteede viaduktile ehitatakse Kurna küla juurde ka ringtee alt minev jalg- ja jalgrattatee tunnel. Jalg- ja jalgrattateid ehitatakse kokku 1520 meetri jagu, lisaks rajatakse 480 meetrit müratõkkeseinu.

Luigele ka valgustus

Aastate jooksul on palju räägitud Tallinna-Rapla-Viljandi maantee Luiget läbiva lõigu ohutusest. Tee ületamine on seal tipptundidel jalakäijatele lausa ohtlik ning Kiili vallavalitsus on viimastel aastel tungivalt soovinud, et maanteeamet leiaks olukorrale lahenduse.

Nüüdseks on asjad liikuma hakanud. Allan Kasesalu sõnul lõppevad praeguse plaani järgi tööd Luigel selle aasta juulikuus.

"Tööde käigus rajatakse ohutussaartega teeületuskohad Mareti, Tammjärve ja Luige bussipeatuste juurde," ütles ta. "Lisaks rajatakse jalg- ja jalgrattatee lõike, et ühendada teeületuskohti bussipeatustega."

Lisaks ületuskohtadele muudetakse paremaks ka nähtavust pimedas. Teeületuskohtadesse ning bussipeatuste ühendusteedele on plaanitud rajada välisvalgustus. Iga (kolme) peatuse kohta paigaldatakse 4-5 valgustit.