Remonti kavandades ei olnud plaanis viadukti liikluseks sulgeda. „See, et viadukti tugiosad on amortiseerunud ja vajavad väljavahetamist, sai selgeks juuli alguses, mil projekteerimisse kaasati täiendav ekspert ning valmis tugiosade ja vuukide ekspertiis,“ rääkis Korn. „Tugiosad on spetsiifilised detailid, mida hakatakse tootma alles pärast tellimuse esitamist. Jõgeva viadukti jaoks tellitud tugiosad jõudsid Skandinaaviast kohale augusti lõpus ning nende vahetamist alustas töövõtja Skanska EMV AS septembri esimestel päevadel,“ jätkas Korn.

Tugiosade vahetamine eeldab liikluse sulgemist. „Uute tugiosade paigaldamiseks on vaja talasid kergitada. Jõgeva viadukt lõigatakse kuuest kohast läbi ja tõstetakse osade kaupa üles,“ kirjeldas Korn tööde käiku.

Järgmistel kuudel, mil viadukt on liikluseks suletud, toimub ümbersõit Jõgeva aleviku kaudu. Nelja kilomeetri pikkuse ümbersõidu seisukorra eest vastutab AS Vooremaa Teed. „Sademete suure hulga ja intensiivse liikluse tõttu muutus septembri alguses osa savirohke kruusaga kaetud ümbersõiduteest pehmeks ja sinna tekkisid roopad. AS Vooremaa Teed vedas probleemsele lõigule killustikku ja nüüd on tee kandevõime taastunud,“ rääkis Lõuna Regionaalse Maanteeameti teehoiu osakonna juhtivinsener Urmas Ilves. Samas nentis Ilves, et uus killustikkate tagab tee kandevõime, kuid ei allu erinevalt savirohkest kruusakattest tolmutõrjele.

Lõuna Regionaalne Maanteeamet palub vabandust ebamugavuste pärast, mida ümbersõit liiklejatele põhjustab.