Vaatamata välisele ja kaudsele survestamisele on nii mõnigi lapsevanem langetanud otsusese suure linnakooli kasuks, kus laps on üks väga paljudest. Nad põhjendavad oma valikuid renoveeritud ja säravate majade, klassiruumide ja õpitingimustega. Julgen väita, et väikeses koolis on väikesed klassid ja täpselt nii palju lapsi, et õpetaja näeb, kuuleb ja märkab kõike ja kõiki enda umber. Jääbki üle otsustada, kas valida renoveeritud maja, uhked ruumid koos sisustusega ja suurem anonüümsus või olla kogu aeg nähtaval ja tähelepanu keskmes ja lasta areneda individuaalsusel.

Tähelepanu jagub igale lapsele

Meie koolis ei saa ükski õpilane kurta tähelepanu puuduse üle. Õpilasi on 58 ja nad jagunevad kuue klassikomplekti peale nii, et iga klass on paraja suurusega tagamaks õpetajapoolset märkamist. Personaalsest lähenemisest annab kinnitust see, et õpetust saavad ka individuaalset õppekava (IÕK) omavad õpilased. IÕK realiseerimise põhieeldus on, et laps saab eduelamuse ja tunneb õpirõõmu temale kohandatud õppekava soorituste kaudu.

Individuaalsest lähenemisest annab meie koolis tunnistust ka pikapäevarühm, õpiabitunnid ja konsultatsioonid, mis määratakse vajaduse korral õppijale igal veerandil, lisaks õpetajate igapäevane suunamine vastavalt vajadusele, logopeedi individuaaltunnid ja konsultatsioonid. Haridusliku erivajadusega lastega (HEV) tehtavat tööd koordineerib koolis õppealajuhataja Jaanika Voomets.

Tihedat ja tõhusat koostööd oleme teinud ka Raplamaa Õppenõustamiskeskusega, mille spetsialistid on abiks olnud nii õpetajate kui ka lastevanemate nõustamisel ja toetamisel. Koostöö Raikküla valla sotsiaalnõunikuga on satõhus ning võib öelda, et tugivõrgustiku loomine individuaalse lähenemise tarbeks on käepärast ja kohene.

Palju esinemisvõimalusi

Hoolekogu märtsikuises töises arutelus tulid esile veel paljud positiivsed küljed individuaalsest lähenemisest. Toon esile laste muusikalise koolitamise ja esinemisjulguse arendamise, mis tuleb esile muusikaringide ja kooliürituste kaudu. Kuna lapsi on vähe, moodustub mudilasja lastekooride koosseis peaaegu kõigist õpilastest, kes laulmisest vähegi lugu peavad. Muusikaõpetaja Anu Siniroht on andekas ja hooliv ning Laululinnu konkursil on esineda soovijatest järjekord ukse taga!

Esinemisjulgus ja -soov pannakse proovile ka näiteringis ning traditsioonilistel jõulukontsertidel. Lisaks on näitlemis- ja esinemisjulgust treenitud viimasel kahel aastal hoopis inglise keeles. Õpetaja Salle Nurmeta korraldusel on ingliskeelsete näidendite võistlus hoo sisse saanud juba eelmisel õppeaastal.

Lisaks laulmisele ja näitlemisele on meie lapsed saavutanud maakondlikel spordivõistlustel üliedukaid tulemusi. Oleme avastanud nii mõnegi noore ande, mida koostöös lapsevanemaga põhjalikult arendada tuleks.

Edukas koostöö lastevanematega

Just koostöö vanematega on valdkond, mida algklassides ja lasteaiaski edukaks võib pidada. Lapsevanemad osalevad meelsasti üritustel, mida algklassiõpetajad iga veerandi jooksul koos korraldavad.

Põnevaks on kujunenud kooli õppealajuhtaja, matemaatikaõpetaja Jaanika Voometsa algatusel II ja III kooliastme veerandilõpu viktoriinid, mis võtavad kokku õppematerjali ja haaravad ka õppekäikudel kuuldu-nähtu.

Loodushariduse suunitlusega õppekava

Rääkides kooli õppekava loodushariduse suunitlusest, peab ütlema, et tänu KIKi (Keskkonnainvesteeringute Keskuse) projektidele ja RMK (Riigimetsamajandi Keskuse) loodusharidusprogrammidele on meie õpilased saanud piisavalt õppida õues vahetus looduskeskkonnas ja klassiruumist väljas. Kõiki õppesõite rahastab kas KIK, RMK või Raikküla Vallavalitsus.

Tulevikuplaanides on luua loodusring, kaasates huvilisi lapsevanemaid, ettevõtjaid ja arvestades paikkonna eripära ning võimalusi.

Head plaanid on koostöös Kabala Spordimajaga, kelle juht Euroopa Liidu rahastuse toel on loomas terviserada kooli vahetus ümbruses. Kool näeb oma osa just õpperadade loomisel. Samas toetab terviseraja arendus ka meie tervisedenduslikku tegevust, sest oleme ju tervist edendav kool/ lasteaed. Osaleme oma võistkonnaga igal aastal KEAT (Kaitse end ja aita teist) terviselaagrites. Traditsiooniline kooli sünnipäevajooks ,,Kabala kablutamine" kogub populaarsust ka väljaspool maakonda, rääkimata oma kooli suurte ja väikeste osalemisest.

Kooli ümbruses on suurepärane loodus, mis pakub kõigi oma võimalustega õppimisvõimalusi justkui mängeldes ja võimaldab iga meeleorganiga tajuda loodust enda ümber. Senised IV veerandi õuesõppetunnid on lastele küll väga meelepärased olnud.

Käesoleva õppeaasta jooksul on meie õpilased esindanud oma kooli ka maakondlikel aineolümpiaadidel ja meeskonnavõistlustel ning saavutanud arvestatavaid tulemusi.

Uued investeeringud

Kaasaegne õppimine kolib suures osas arvutisse ehk veebimaailma, mis võimaldab teha edukalt koostööd, oma oskusi-teadmisi arendada ja eakaaslastega võisteldagi. Osaleme matemaatikavõistlusel Känguru, pranglimises ja majandusmängus Creatlon.

Meie kooli võistkond on maakonnas edukalt võistelnud emakeele ja kultuuri võistlusmängus emakeeleõpetaja Signe Talisoo juhendamisel.

Meie kooli infotehnoloogia riist- ja tarkvara saab uue õppeaasta hakul uue näo: Tiigrihüppe SA ja Raikküla valla eelarve toel tulevad arvutiklassi uued arvutid ja plaan on ka suurem osa klassidest arvutitega varustada.

Kõige suuremaks investeeringuks sel aastal on koolimaja katuse renoveerimine, mille ettevalmistustööd on käsil. Ehitamisega loodetakse alustada juunikuu teises pooles.

Tulevik on paljutõotav, katus pea kohal, ruumid soojad ja valgustatud, õpetajad ootel, bussiliin sõidab ning huviringid töös - kõik see toetab igapäevast õppekasvatustööd. Lisaks vahvad tunnivälised ja traditsioonilised üritused, mis koguvad populaarsust üha enam. Oleme õpilaste, vanemate ja kogukonna jaoks olemas ja valmis andma igati kvaliteetset haridust, arvestades sealjuures iga üksiku individuaalset eripära ja vajadusi! Näib võibolla ideaalilähedane, aga me püüdleme sinnapoole ja oleme südamest tänulikud Teile, kes te seda hinnata oskate ja oma lapse Kabala Lasteaeda-Põhikooli õppima toote! Kohtumiseni!