Milliseid omadusi ja oskusi väärtustavad õpetajad ise? Kehra Gümnaasiumi kunsti- ja inimeseõpetuse õpetaja Anne Tanne toob välja, et hea õpetaja oskab kuulata ja panna ennast kuulama. Kogenud pedagoogina rõhutab ta ka oskust lahendada keerukaid olukordi diplomaatiliselt ning võimet uute oludega kiiresti kohaneda. „Hea õpetaja teab, et kõik lapsed on sündides head ning et mõne lapse headuselaeka võti on lihtsalt kaotsi läinud. Seda suurem on rõõm selle leidmisel. Mingu selleks või aastaid."

Kehra Gümnaasiumi klassiõpetaja Piret Vislapuu nendib samuti, et hea õpetaja tunneb oma tööst rõõmu ning selle rõõmu väljendamiseks naeratab ta alati klassi ette astudes. „Samuti oskab hea õpetaja muuta õpitava õpilaste jaoks põnevaks. Ta loob õpilastega kontakti ning tunneb huvi, kuidas neil läheb. Samas on hea õpetaja oma nõudmistes järjekindel." Eesti keele kui võõrkeele õpetaja Ramila Abdullajeva rõhutab õpetaja enesekindlust. „Hea õpetaja on ennekõike enesekindel. Ainult enesekindel inimene saab olla eeskujuks teistele."

Lisaks õpetajatele püüdsid head õpetajat kirjeldada ka õpilased ning lapsevanemad. Õpilased tähtsustasid seda, et õpetaja kaasaks neid aktiivselt tunni tegevustesse ning annaks võimaluse kaasa rääkida. Lapsevanemad  pidasid oluliseks töise õhkkonna loomist tunnis. Samuti toodi välja, et heal õpetajal on avatud süda ning terav silm märkamaks õpilaste vajadusi.

Koolieluga tihedalt seotud osapoolte - õpetajate, õpilaste, lapsevanemate - arvamused hea õpetaja määratlemiseks on seega üsna sarnased. Kõigi nende ootuste täitmisel on aga oluline üksteist kuulata ning tunnustada.

Liisa Mäemets, Noored Kooli 5. lennu osaleja, Kehra Gümnaasiumi ajalooõpetaja