Helvel on pildistamise ajal kiire, ei taha ka usutleja teda kaua segada. Seda enam, et loo kirjutamiseks on hea aluseks võtta Keila Lehe toimetusele saabunud anonüümkiri Helvest. Mõned lõigud sellest: Helve on elurõõmus, sõbralik, lahke. Tegeleb lastega südamlikult, alati abivalmis leidma rohketest ruumidest seda ainukest teost. Kui lastel jäävad tunnid ära, on klass(-id) raamatukogus, seal tegeleb nendega Helve, jälgib korda, loeb ise ja paneb ka lapsed lugema.

Tohutu suur raamatukoguruum pakub silmale rõõmu hästi hooldatud taimede-lillede rohkuse poolest. Raamatukogu töökeskkond on mõnus - vaikne, valge ja korras. Ja Helve liigub nagu haldjas lapse juurest lapse juurde, kui vaja, vaigistab, soovitab, vestleb. Ja lapsed arvestavad temaga - keegi ei hakka vastu, isegi „ ei tehta nägusid" . Helvel on haruldane mälu - ta teab tohutult palju laste nimesid, kus klassis laps käib. Vähe sellest - ta mäletab paljude rüblikute isade-emade nimesid, see teeb nii mõnedki valjuhäälsemad küllaltki vaikseks. Korra, vaikuse ja puhtuse järele valvab Helve ise. Kuigi - ruumide ilu pidi ise lapsi distsiplineerima - nii ta ütleb.

Seda lugu saavad kõik Helve ajal Keilas koolis käinud inimesed oma mõtetes jätkata.