See on vaid üks töötajate "pehmetest boonustest", nagu neid nimetab Külli Joonson. "Paljud "vana kooli" juhid vaid vangutavad meie boonustest kuuldes pead ja imestavad, kuidas nii võimalik on," ütleb ta.

Aga see on oluline, et inimesi ettevõttes õnnelikena ja säravatena hoida. Ja kui inimene on rahul, siis käib ka töö tegemine loovamalt. Näiteks on ettevõttes jaaninädal ja kahenädalane jõulupuhkus, mil töötasu jookseb, kuid inimesed saavad kodus perega olla. Tähtis on vaid varem eesmärgid kokku leppida ning siis teab juba igaüks ise, kuidas seatud eesmärgid täita.

"Uued juhid võiksid mõelda, et 40-tunnine töönädal on iganenud asi," arvab Joonson. "Sellega sa talente kinni ei hoia."

Inimkeskne ettevõte

Müügifirma jaoks on talendiks suurepärane müügiinimene. Müügitööks on vaja "soolikat", nagu ütleb Joonson. Igaüks ei sobi. Ei sobi enamasti ka meditsiinitaustaga inimene, kes aparaatidest ja vahenditest, mille müügiga ettevõte tegeleb, palju teab, kuid müügiks vajalikku "soolikat" ei oma.
Head müügiinimest leida pole kerge. Joonson meenutab majandusbuumi aega, mil Eestimaal valitses tõsine tööjõupuudus.

"Siis pidin tööle võtma praktiliselt selle, kel piltlikult öeldes sooja õhku suust tuli," ütleb ta. "Mäletan üht tööintervjuud tütarlapsega, kus kolmveerand ajast rääkisin mina, aga olin ikkagi sunnitud ta tööle võtma, sest valik puudus."

Nüüdseks on ajad muutunud. Joonson nimetab seda inglise keeles "human era" (e.k. inimeste aeg). Lühidalt öeldes ei saa keskenduda jätkusuutlikud ettevõtted enam vaid rahale ja tootlikkusele, vaid üha rohkem tegeldakse töötajaga. Sest, nagu Joonson ütleb, ei vali enam ettevõte head spetsialisti, vaid vastupidi.
"Sa pead talente otsima ja võimaldama talle tingimused, kus ta saab särada," sõnastab ISIS Medicali direktor ühe põhimõtte. "Tuleb luua keskkond, kus tal oleks meeldiv tööl käia, kus saab vabalt hingata, areneda, kus ollakse avatud kõigis asjades, ka firma juhtimises."

Balkani invasioon

Varem ka ise arstina töötanud Külli Joonson on oma ettevõtet juhtinud kümme aastat.

Selle aja jooksul on end töötatud üles firmaks, kelle poole koostööd otsivad partnerid ja tootjad ise pöörduvad. Välispartnereid on 11. riigist. Usaldust on kindlasti kasvatanud edu Eesti Ettevõtluskonkursil ja kõrge krediidireiting.

Eesti turg on väike. Seda teavad kõik. Seetõttu on tähtis otsida turgu ka väljastpoolt.
Juba 6-7 aastat on ISIS Medical müünud meditsiinitarvikuid ja aparaate Baltikumis. Aastapäevad tagasi siseneti Balkani turule.
"Meil oli seal hea kontakt ja kindel partner," selgitab Joonson.

"Peamine põhjus on aga nende teatav mahajäämus meditsiini-sektoris - kui meil Eestis on aeg, mil kiiresti areneti, möödas, siis neil on see aeg praegu kätte jõudnud."

Silmad hoitakse lahti ka koduturul ning siingi on ettevõttel laienemisplaanid. "Üks plaanidest on minna toidulisandite turule," avaldab ettevõtte direktor.

"Ja osade toodetega - näiteks vererõhuaparaadid - tahaksime minna kaubanduskettidesse".

Ideid peab olema ja neid Külli Joonsonil jätkub. Ideederohkus oli ka üks põhjuseid, miks ta kunagi oma ettevõttega alustas. "Teeksin kreisisid asju," ütleb ta. "Ja ma ootan ka oma inimestelt, et nad oleksid avatud ja tuleksid minu juurde innovaatiliste ja minu poolest kasvõi hullude ideedega."
___________________________________________________________________________

ISIS Medical

Firma ISIS Medical OÜ on asutatud aastal 2003. Põhiliseks tegevusvaldkonnaks on tervishoid, täpsemalt laborimeditsiinis kasutatavate diagnostiliste reaktiivide ja aparatuuri müük ning hooldus.

Mõned aastad hiljem lisandus laborimeditsiinitarvikute ja erinevate kiirtestide import ning müük.

Tänaseks hõlmab Isis Medical OÜ tegevus mitmeid erinevaid valdkondi: biokeemia ja hematoloogia, immunodiagnostika, mikrobioloogia, viroloogia.

Müügitegevus on suunatud nii perearstidele, tervishoiuasutustele, teadusasutustele kui tööstuslaboritele. Toodete nimekiri ulatub keerulistest masinatest kuni haiglasussideni. Ettevõte on üks valla suurima käibega ettevõtetest.