Kool täidab nii hariduslikku kui ka kasvatuslikku ülesannet. Kool kujundab õpilasest nii loomingulise kui ka üldse mitmekülgse isiksuse. Põhiline kooli õppe-kasvatusliku protsessi eesmärk on arendada õpilasi nende eale vastavalt emotsionaalselt, moraalselt, füüsiliselt ja ka sotsiaalselt, ning kujundada nende terviklik maailmapilt.

Klassiväline töö õpilastega ehitatakse üles erinevate tegevuste läbi, siin on omal kohal nii klassitunnid kui ka ülekoolilised ja klassiüritused, peod, ekrkurssioonid, konkursid, võistlused, kohtumised, konverentsid ja teatrikülastused.

Näib, et alles hiljaaegu helises esimene koolikell, mis kuulutas uue kooliaasta algust ja juba oli pidulik 3. juuni aktus, kus tehati kokkuvõtteid möödunud aastast. Seljataha on jäänud 2010- 2011 õppeaasta.

Kooliväliste ürituste möödunud õppeaasta plaan loodi arvestades väljakujunenud traditsioone, aga ka eestikeelse gümnaasiumiosaga koos korraldatavaid üritusi.

Mis puudutab traditsionaalseid kooliüritusi, siis need möödusid kõik edukalt.

  • 1 septembril toimus aktus ja esimeste klasside õpilaste pidu.
  • Hea õpetaja kuu raames viidi läbi seeria üritusi, teiste seas ka kohtumisi huvitavate inimestega: Dmitri Kukuškiniga - Esimese Balti Kanali teleuudiste korrespondendiga, Alla Belenkovaga - filoloogiga, Linnamäe Vene Lütseumi A.S. Puškini muuseumi juhatajaga, Mark Levininga - Eesti-Ameerika Äriakadeemia rektoriga.
  • 10. klassi õpilaste vastuvõtmine gümnasistide ridadesse.
  • Varju päev 12. klassi õpilastele.
  • Uusaasta etendused (õpilaste ja õpetajate loomingulised tööd).
  • Koolilõpetajate kohtumisõhtu.
  • 24. veebruar - Eesti iseseisvuspäev.
  • Intellektuaalne jalgpall.
  • 12. klassi lõpukell.
  • 9. ja 12. klasside lõpuõhtu.

Ülekooliliste ürituste organiseerimises ja läbiviimises osaleb aktiivselt õpilaste omavalitsus. Kõik kavandatud üritused olid hoolikalt ette valmistatud ja heal tasemel läbi viidud.

Ekskurssioonid, teatri- ja muuseumikülastused omavad tähtsat kohta meie gümnaasiumi kasvatustöös. Nende peamiseks eesmärgiks on õpilaste maailmavaate formeerimine. Kuid see töö täidab ka selliseid tähtsaid ülesandeid nagu poliitiline kasvatus ( 6 ekskurssiooni projekti „Eesti, koht kus elan", projekt „Vanalinna huviväärsused", matk Pärispeale, sõit Tallinna „Vanalinna saladused" jpt.); esteetilise ja kultuurilise kasvatuse hulka kuuluvad kunstitunnid KUMUs, teatrikülastused (Vene Teater, Tallinna Linnateater, Vene Kultuurikeskus, tsirkuseetenduste külastamine). Kokku toimus meil 18 ekskurssiooni ja 9 teatrikülastust.

Emotsionaalse leidlikkusega olid kaunistatud kõik uue aasta etendused, viktoriinid,  konkursid, kirjanduslik külalistuba.

Kõigi nende ürituste eesmärk on kujundada eduõhkkonda, soodustada loominguliste võimete avaldumist, vastutustunnet kollektiivis ja sõbralikku toetust, lugupidamist rahvatraditsioonide vastu.

Kohtumised teiste õppeasutuste esindajatega, asutuste külastamine ja kohtumised huvitavate inimestega ning erinevate elukutsete esindajatega, varju päeva organiseerimine, treening „Kogemusest kompetentsuseni" - need ettevõtmised on orienteeritud tulevase elukutsevaliku leidmiseks ja ka universaalsete omaduste väljakujundamiseks, mis võimaldavad teadlikult ja iseseisvalt endale elukutsevaliku juures sihte seada, saavutada professionaalne mobiilsus.

Viimastel aastatel oleme laialt rakendanud info-kommunikatsiooni tehnoloogiat oma ürituste organiseerimisel.

Kooli tähtsaks saavutuseks on see, et õppe- ja kasvatustöö protsesse pidevalt integreeritakse. See on ka uue kooliprogrammi osa.