Muruniiduki õli oleks õigem vahetada sügisel. Pärast niitmisperioodi on kütusepõlemisjäägid õli happeliseks muutnud, see tekitab roostet ja kolvirõngad võivad kinni jääda. Talveks tuleks niidukisse puhas õli panna. Sügisel on hea kütus ära tarvitada või välja valada. Kütuse kvaliteet halveneb seistes, hiljem võib see tekitada karburaatoris tööhäireid, nt pöörded hakkavad võnkuma. Seega tuleks uut hooaega alustada puhta õli ja värske kütusega. See on parim lahendus masinale ja kokkuvõttes ka rahakotile.

Uuele niidukile tuleb esimene hooldus teha juba viie töötunni järel. Vastasel juhul langeb masina vastupidavus: uuel niidukil võivad olla sisse jäänud väikesed metallipuru osakesed, mis kogunevad seadme sissetöötamisel karteri põhja.

Esmane hooldus hõlmab õlivahetust, õhufiltri puhastust ning lõikeorganite kontrolli. Oluline on seadme õige asend. Sageli pannakse niiduk külili. Tegelikult võib seadet puhastamisel ja transportimisel kallutada ainult käepideme suunas, mitte ette ega küljele. Külili asendis valgub õli bensiinipaaki ning võib põhjustada probleeme masina käivitamisel.

Alustades hooldustöid, tuleb küünlalt eemaldada küünlajuhe. Õli vahetamiseks on soovitav eelnevalt mootor soojaks ajada - lasta 30 sekundit käia. Siis tuleb mootori all olev kork ära keerata ja õli mingisse anumasse lasta. Õli eemaldamiseks võib kasutada ka spetsiaalset süstalt. Muruniidukil, mille õlipaagil kaks ava, tuleks alumine väljalaskekork uuesti kinni keerata ja masinasse värske õli valada. Vana õli ei tohi valada kanalisatsiooni ega loodusesse, vaid viia selleks ette nähtud kogumispunkti.

Kui õli õigel ajal ei vahetata ja õlivarda nivoo normi taset ei jälgita, hakkab esmalt niiduki jõud kaduma ning hiljem jookseb mootor halvimal juhul kokku. Muruniidukis kasutatava mootoriõli näitajad peavad vastama kasutusjuhendis märgitule. Samuti on kasutusjuhendis märgitud ka õlivahetusintervall. Kui masinat sageli kasutatakse, peaks õli puhtust aeg-ajalt kontrollima ja tumedaks muutunud õli välja vahetama. Õlivahetuse miinimumintervall on kord aastas. Korraga tuleks niidukisse valada 0,6 l õli.

Õhufiltri läbipesemiseks sobivad hästi nõudepesuvahend ja soe vesi. Seejärel tuleb filter kuivatada ja tagasi panna. Väga määrdunud filtri peab aga uue vastu vahetama.

Niidukiga tööd alustades peaks alati kasutama värsket kütust. Kütusepaaki ei tohi pilgeni täis valada, tuleb jätta natuke paisumisruumi, nt 4 cm täitetorust tühjaks. Seejärel tuleb paagi kork tihedalt sulgeda.

Enne käivitamist on vaja süüteküünal maha keerata, vajadusel puhastada ning juhul, kui see enam ei tööta, välja vahetada.

Viimasena tuleks üle vaadata niidutera. Tera teritataks 30 kraadise nurga alla ühelt poolt. Kui oskused-võimalused puuduvad, tuleks abi paluda spetsialistilt.

Pärast niitmist tuleks masin alati ära puhastada, sest murutükid on happelised ja põhjustavad roostetamist.

Murutraktor

Ettevaatust seadme all toimetamisega! Traktorid on rasked, hooldust tuleb teha tasasel pinnal. Hooaja alguses tuleks traktorile tagasi tõsta aku, mis eeldatavasti on sügisel maha võetud ja soojas ruumis hoitud. Vajadusel peab akut laadima. Kontrollida tuleks ka ülekanderihmasid, mis on hooaja lõpus eeldatavalt pinge alt lõdvestatud. Seejärel peaks kõikidesse niplitesse määret panema. Ka murutraktoril tuleks õli vahetada vähemalt kord aastas. Kui see jäi sügisel tegemata, on nüüd õige aeg. Murutraktori õli kogus on enamasti 1,6 l, kuid see sõltub mootoritüübist ja kasutusjuhendist. Vähemalt kord aastas tuleks vahetada ka õlifilter, kütusefilter ja õhufilter, sagedamini juhul, kui traktori töökoormus on suur. Juhul kui mõned puksid või rooliliigendid loksuvad, oleks soovitav needki välja vahetada. Alati tuleks kasutada vaid värsket kütust.

Trimmer ja võsalõikaja

Kui eelmisest niiduhooajast on trimmeri bensiinipaaki jäänud kütust, tuleks see värske vastu välja vahetada. Kindlasti tuleks kinni pidada õigest 2-taktilisele mootorile mõeldud kütuse ja seguõli vahekorrast, mis vastab seadme kasutusjuhendile. Kütusepaaki ei tohi valada puhast bensiini - trimmer jookseb tõenäoliselt kokku ning vajab suuremat remonti. Bensiinile tuleb lisada kindlaks määratud vahekorras spetsiaalset seguõli ja masin vastavalt ette antud pööretele reguleerida.

Aiakäärid ja oksatangid

Ka aiakääre ja oksatange on targem sügisel hooldada. Kui see on hooaja lõpus ununenud, tuleks aiakäärid puhastada kas spetsiaalse vahendiga või diisli ja õlilahusega. Diisel aitab eemaldada vaigu ja muud hapet tekitavat jäägid, õli konserveerib ning ei lase seadmel roostetada. Roostes kohad tekitavad liigendusühendustes hõõrdumist ja kulumist. Pärast töö lõpetamist tuleks aiakäärid ja oksatangid puhastada ja määrida.